استان ها

وانت‌بارهای سیار میوه فروش به میدان میوه و تره‌بار هدایت می‌شوند

وانت‌بارهای سیار میوه فروش به میدان میوه و تره‌بار هدایت می‌شوند



به گزارش خبرنگار مهر، محمد اعتماد اعجازی عصر سه‌شنبه در جلسه ساماندهی وانت‌بارها در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی مردم و مسئولان سامان نداشتن وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروشی است که چهره شهر اردبیل را نازیبا کرده و آرامش و به هم ریختگی عبور و مرور را زمینه‌ساز شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شورای ترافیک مباحث مختلفی در این حوزه مطرح شده و قرار است با همکاری شهرداری اردبیل و پلیس راهور در کمترین زمان با راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این وانت‌بارها و نیسان‌ها به آن محل هدایت شوند.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که ما در ساماندهی این امر با سه گزینه و گاه چالش عمده در شهر اردبیل روبه‌رو هستیم که موضوع اول سوءاستفاده برخی از میوه فروشی‌های دارای مغازه و غرفه در میدان میوه و تره‌بار است که با استخدام نیرو سعی کردند در سطح شهر وانت‌بارها را نیز فعال کنند.

اعتماد اعجازی افزود: این افراد نیاز به ساماندهی ندارند بلکه باید با اقتدار کامل جلوی این اقدامات سودجویانه آنها گرفته شده و اجازه ندهیم تا در خارج از مغازه خودشان اقدام به راه‌اندازی میوه فروشی سیار بکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گروه دوم افرادی هستند که تنها ممر معاش و درآمدشان فروش میوه در وانت‌بار است که ما این افراد را در قالب میادین میوه و تره‌بار محله‌ای ساماندهی خواهیم کرد تا امکان درآمدزایی برای آنها از طریق فروش میوه فراهم آید.

اعتماد اعجازی اضافه کرد: دوربین‌های نظارتی پلیس در این زمینه فعال بوده و قطعاً با متخلفان برخورد و جلوی اقدامات سودجویان گرفته شده و ساماندهی وانت‌بارهای واقعی را در میادین میوه و تره‌بار شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ما در برخی از نقاط شهر با تراکم حضور وانت‌بارها و نیسان‌ها به عنوان میوه فروش و یا سبزی فروش روبه‌رو هستیم که قطعاً مخل تردد روزانه مردم و آسایش همشهریان هستند که سعی خواهیم کرد با همکاری پلیس راهور جلوی اقدامات آنها را گرفته و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده روش مناسبی را در نظر بگیریم.

فرماندار شهرستان اردبیل معضل دیگر این امر را ایجاد بار ترافیکی سنگین در برخی از مناطق شهر عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا فضا و بستر یک حرکت مؤثر و راهگشا در غلبه بر این دغدغه‌ها فراهم آید.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا