استان ها

وجود مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار ایرانیان است

وجود مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار ایرانیان است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری جمعه شب در مراسم شهادت امام رضا (ع) و بزرگداشت شهدای امنیت در حسینیه باب الحوائج (ع) شهر دیر، اظهار داشت: مسئله ولایت و رهبری در اسلام و بخصوص از منظر شیعه دارای سه موقعیت اجتماعی یعنی حاکمیت، هدایت و الگو بودن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اولین بعد ولایت، حاکمیت است که البته متأسفانه برای ائمه با توجه به شرایط غبارآلود دوران زندگی آنها کم اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه عمده ائمه فرصت حکومت پیدا نکردند، خاطرنشان کرد: با این حال ائمه اطهار در بعد هدایت جامعه هم در فضای عمومی و هم تربیت نخبگان و خواص جامعه نقش آفرینی کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان نیاز به الگو دارد چون ذاتاً موجودی الگوخواه و الگوپذیر است، تصریح کرد: نسل جوان ما در اوج جوانی دنبال الگو می‌گردد منتها گاهی اوقات راه درست را برای الگو طی کرده و گاهی وقت‌ها متأسفانه دچار اشتباه می‌شود.

وجود مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار ایرانیان است

وی یادآور شد: خداوند بهترین الگوها را برای ما معرفی کرده که بالاترین آن نبی اکرم (ص) و بعد از آن اهلبیت علیهم السلام و انبیا الهی هستند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه وجود مقدس امام هشتم (ع) افتخار ایرانیان است و باید قدردان باشیم، اظهار کرد: یکی از معروف ترین القاب امام هشتم (ع)، رضا است که خداوند در آسمان‌ها و زمین ایشان را به این لقب نامگذاری کرده چون تمام حرکات و سکنات او مورد رضایت ذات کبریایی حق تعالی است.

وی درباره فلسفه اختصاصی بودن لقب عالم آل محمد (ص) برای امام هشتم (ع)، گفت: علم پیامبر و دیگر امامان در زبان امام رضا (ع) در مقابل عالمان سایر ادیان تجلی پیدا کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از القاب علی بن موسی (ع) بضعه الرسول است، تاکید کرد: زیارت امام رضا (ع) را با معرفت انجام دهیم و به امام بگوییم که آمده‌ایم تا در مسیر تو قدم برداریم.

وجود مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار ایرانیان است

وی با بیان حدیثی از امام رضا (ع) درباره بهترین بندگان خداوند، خاطرنشان کرد: بهترین بندگان خداوند در هنگام انجام کار خوب خوشحال می‌شوند و در صورت انجام کار ناشایست زود پشیمان شده و استغفار می‌کنند و اگر چیزی به آنها داده شود چه از ناحیه خداوند و چه هم نوعان سپاسگزار هستند و در ابتلائات و مشکلات هم به جای بی قراری صبر پیشه می‌کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مؤمنان واقعی مانند کوه صبر هستند و حرف‌های کفرآمیز نمی‌زنند و اگر با انقلاب پیمان بستند مانند شهدای امنیت جانانه و صبور ایستادند و بدنشان چون آقایشان حسین بن علی (ع) تکه تکه و پاره و پاره شد و به شهادت رسیدند.

وجود مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار ایرانیان است

وی با انتقاد از بازی کردن با آبروی افراد در فضای مجازی، بیان کرد: آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است اما متأسفانه در فضای مجازی بی در و پیکر با حیثیت افراد بازی می‌شود گویا خدا فراموش شده است.

حسینی بوشهری افزود: بهترین بندگان خداوند در هنگام ناراحتی، بخشش را از خدا و اهل بیت یاد گرفته‌اند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا