استان ها

ورامین سالانه۷۰۰میلیون دلارصادرات صنعتی دارد/آماده جهش تولیدهستیم

ورامین سالانه۷۰۰میلیون دلارصادرات صنعتی دارد/آماده جهش تولیدهستیم



به گزارش خبرنگار مهر، محمد داوودی جاوید در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به ظرفیت‌های تولید در این شهرستان گفت: ورامین دارای چهار شهرک صنعتی است، که دو شهرک مصوب است، یک ناحیه صنعتی و یک‌لکه صنعتی دارد و سطح اشغال این شهرک‌ها یک هزار هکتار است.

وی میزان اشتغال موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ورامین را ۹ هزار و ۵۰۰ نفر دانست و در خصوص حجم صادرات تولیدی‌های این شهرستان گفت: حجم صادرات ورامین حدود ۷۰۰ میلیون دلار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با بیان اینکه در دولت سیزدهم به مساحت شهرک‌های مصوب این شهرستان ۳۰۰ هکتار افزوده شده است، گفت: مشکل ناحیه صنعتی ملاآقایی بعد از ۱۵ سال با پیگیری‌های دلسوزانه فرماندار ورامین به نقطه ایده‌آل رسیده و حل و فصل شده است، که این یک دستاورد قابل دفاع است.

وی در خصوص لکه صنعتی خیرآباد نیز گفت: دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال این بار بر زمین مانده را بر دوش گرفته و در راستای ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی استان تهران، خیرآباد را هم در مسیر ساماندهی و تأسیس شهرک قرار داده است و حدود و ثغور قانونی شهرک مورد نظر ۲۲۷ هکتار در نظر گرفته شده است و شرکت خدماتی به عنوان مهمترین رکن شهرک تشکیل شد، سهامداران مشخص شدند و تا صدور پروانه بهره‌برداری چند گام دیگر از جمله تغییر کاربری اراضی شهرک مطابق تبصره یک ماده یک قانون کاربری اراضی و پرداخت حقوق دولتی مورد نظر و چند استعلام از دستگاه‌های ذیربط باقی مانده است که در حال انجام است.

داوودی جاوید با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: رکن اول شعار سال سیاست‌گذاری دستگاه‌های اجرایی، رکن دوم تولید و تولید کنندگان و رکن سوم مردم هستند.

وی ادامه داد: این سه رکن در عرض همدیگر هستند و نه در طول، برای هر سه بخش عرض می‌کنم، در رکن اول، بخش‌های مربوط به صمت سیاست‌های کلان و خرد وزارت صمت دو قسمت کلی خلاصه می‌شود، که بخش اول اقدامات لازم جهت کمک به ایجاد واحدهای تولیدی است.

این مسئول صنعتی تجارتی ورامین در تشریح اقدامات قابل انجام اداره تحت مدیریت خود در خصوص کمک به ایجاد واحدهای تولیدی گفت: تأیید طرح‌ها و صدور مجوزات لازم، تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی و عمومی و هدایت فعالان و مشتاقان تولید به سمت حضور در شهرک‌ها و مناطق صنعتی و تخصصی اقداماتی است، که در این زمینه می‌توان انجام داد و در این خصوص آماده جهش تولید هستیم.

وی بخش دوم سیاست‌های کلان و خرد وزارت صمت در جهت جهش تولید را کمک برای بقا و ثبات یک واحد تولیدی دانست و افزود: در این بخش تأمین مواد اولیه، تخصیص تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش و تسهیل و رفع موانع تولید مورد توجه و تاکید است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین در خصوص رکن دوم تحقق شعار سال یعنی «تولید و تولیدکنندگان» گفت: این عزیزان به عنوان ولی‌نعمتان جامعه قابل احترام هستند و تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی تولید با بروز رسانی تجهیزات و محصولات و شناخت صحیح از جامعه هدف مواردی است، که باید در نظر داشته باشند، تا سبب تحقق جهش تولید شوند.

وی رکن سوم تحقق شعار سال یعنی «مردم» را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هر کاری که حضور مردم پر رنگ شده نقطه پایانی آن کار چیزی جز موفقیت نبوده است.

داوودی جاوید انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان شاخص ترین الگوی حضور مردم مورد اشاره قرار داد و افزود: انتخابات، کمک‌رسانی در سیل و زلزله، مشارکت در مقابله با کرونا و… از دیگر جلوه‌های حضور مردم است.

وی گفت: حضور مردم دارای دو وجه است، اول تلاش مردمی برای مشارکت و دوم تلاش واحدها برای دخیل کردن مردم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی.

سخنران پیش از خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ گفت: بنده به عنوان خادم مردم ورامین، هم از تولیدکنندگان عزیز و هم از مردم عزیزمان خاصه جوانان خلاق و مبتکر خواهش می‌کنم، برای ایجاد حلقه اتصال بین تولید و مردم به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه و برای تحقق فرمایش امام امت تلاش کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا