سیاسی

وزیر خارجه نیجر با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه نیجر با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در دیدار با باکاری سانگاره، وزیر خارجه نیجر که در رأس هیئتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، موضوعات مورد علاقه در حوزه روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین آخرین تحولات داخلی نیجر را با همتای خود مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به نگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مناسبات با کشورهای افریقایی، توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فن آوری و تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور، با هدف ارتقای منافع طرفین را با اهمیت ذکر کرد.

امیرعبداللهیان، کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی بین دو کشور را چارچوب مناسبی برای به فعلیت رساندن خواسته‌های مقامات عالی دو کشور برای توسعه همکاری‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت فعال سازی آن، ابراز امیدواری کرد که با تجدید ساختار این کمیسیون، تحرک قابل قبولی در این خصوص شکل گیرد.

باکاری سانگاره، وزیر امور خارجه نیجر نیز در این دیدار با اشاره به توانمدی های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فن آوری، تمایل کشورش برای توسعه مناسبات با کشورمان در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

وی این توانمندی‌ها را تأمین کننده نیازهای کشورش در بخش‌های مختلف انرژی و صنعتی دانست و برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا