سیاسی

وزیر پیشنهادی صمت اشراف خوبی به بخش خصوصی و دولتی دارد



به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: عباس علی آبادی تحصیلات بسیار خوبی در بهترین دانشگاه های کشور داشته به گونه ای که کارشناسی خود را از دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد را از دانشگاه تهران و دکتری را از دانشگاه خواجه نصیر گرفته است.

وی بیان کرد: وی سال ها در دوران جنگ حضور داشته و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم. سوابق خدمتی وی در ساخت نیروگاه های پیشرفته و لکوموتیو و شروع عملیات برای ساخت خودروهای برقی و بهینه سازی بر اساس استفاده از فناوری های نو نشان دهنده آن است که وی به خوبی می تواند وزارت صمت را هدایت کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد علی آبادی در مپنا بارها مورد تشویق و تایید مقامات عالی کشور قرار گرفت، متذکر شد: علی آبادی مدیری توانمند است. ۵۰ درصد GDP کشور در وزارت صمت است و بخش زیادی از خودروسازی بخش خصوصی، معادن بخش خصوصی و بازار ارز به طور مستقیم و غیرمستقیم با این وزارتخانه مرتبط است و علی آبادی بیش از ۱۰ سال با بخش خصوصی کار کرده و سوابق خوبی در این زمینه دارد.

زاهدی ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد. بیش از ۵۰ درصد اشتغال کشور مرتبط با وزارت صمت است و فردی باید وزیر صمت شود که بتواند بین بخش خصوصی و دولتی ارتباط ایجاد کند و اشتغال زایی را مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: علی آبادی هم در دولت و هم در بخش خصوصی کار کرده بنابراین بخش خصوصی و دولتی را می شناسد و می تواند از طریق ایجدد ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی اقدامات ویژه ای برای افزایش اشتغال در کشور انجام دهد.

زاهدی با بیان اینکه برنامه های علی آبادی راهبردی است و تکیه وی بر بهره گیری از توانمندی های نو است، گفت: بسیاری از مدیران ما هنوز با نسل چهارم صنعت آشنایی ندارند اما این موضوع در برنامه های علی آبادی آمده و در مپنا هم نشان داد توانایی لازم برای بهره گیری از نسل چهارم صنعت را دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در پایان توصیه بنده به علی آبادی آن است که در صورتی که از مجلس رای اعتماد گرفت به معادن توجه ویژه کند، چرا که متاسفانه حوزه معدن در کشور ما مورد توجه نیست و خام فروشی اولویت شده است و باید این وضعیت تغییر کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا