اقتصادی

پروژه بزرگراه تبریز- ورزقان- نوردوز راکد مانده است

پروژه بزرگراه تبریز- ورزقان- نوردوز راکد مانده است



به گزارش خبرنگار مهر، الهوردی دهقانی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه متوازن و پایدار زیرساخت‌ها موتور محرکه پیشرفت یک منطقه محسوب می‌شود، گفت: مهمترین زیرساخت لازم برای شهرستان ورزقان راه و زیرساخت‌های حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه ورزقان به جهت نزدیکی به ارمنستان و اوراسیا و کشور روسیه موقعیت استراتژیکی دارد، افزود: وقتی وارد مجلس شورای اسلامی شدیم احداث بزرگراه تبریز، خواجه، ورزقان، نوردوز را اولویت کاری خود قرار دادیم.

دهقانی با اشاره به اینکه تأمین مالی برای احداث این بزرگراه در سال ۱۴۰۰ انجام شد، ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ در مجمع عمومی شرکت ملی مس ایران مصوبه‌ای به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه مطرح و به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت مدیره شرکت ملی مس ایران ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای این پروژه تصویب شد. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرارداد قطعه اول بزرگراه از ورودی ورزقان به سمت نوردوز توسط مس سونگون، راهداری استان و بسیج سازندگی سپاه عاشورا در هشتم بهمن سال ۱۴۰۱ به امضا رسید.

این نماینده مجلس گفت: با تمام این اوصاف ولی بعداز گذشت هشت ماه هنوز این پروژه معطل مانده است و یک سری افراد مقابل اجرای این پروژه مقاومت می‌کنند.

وی افزود: نامناسب بودن راه ورزقان همین چند روز پیش باعث شد تا یک مینی بوس در آن منطقه واژگون شده و ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

دهقانی با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر در حوادث مختلف جاده‌ای در این قسمت شهر ورزقان جان خود را از دست دادند، گفت: در اثر اهمال و ترک فعل مجتمع مس سونگون شاهد بروز حوادث مختلف جاده‌ای در مسیر هستیم و ضرورت دارد بزرگراه ورزقان نوردوز به سرعت اجرا شود.

وی گفت: مسئول خون‌هایی که ریخته شده است افرادی هستند که اجازه ندادند این پروژه به شکل درست و از ورودی ورزقان اجرا شود. این بزرگراه با تأمین مالی شرکت ملی مس ایران باید به نوردوز برسد.

دهقانی با تاکید بر اینکه متأسفانه شرکت‌های بزرگ به تعهداتی که دارند عمل نمی‌کنند، گفت: متأسفانه مس سونگون سیاسی شده است و به تعهدات خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی همچون راهسازی عمل نمی‌کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا