اجتماعی

پنجاهمین دادگاه علنی به صورت بر خط در تهران برگزار می‌شود

پنجاهمین دادگاه علنی به صورت بر خط در تهران برگزار می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، حاجی رضا شاکرمی، با اشاره به پیگیری سیاست‌های ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضائیه در اجرای سند تحول و تعالی و پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان تهران با تشکیل کارگروه استانی دادگاه علنی برخط گفت: پنجاهمین دادگاه علنی به صورت برخط در استان تهران در مجتمع قضائی عدالت برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین دادگاه علنی برخط پس از تشکیل کارگروه استانی در اواسط آذر ماه برگزار شد که حدود یک ماه پس از برگزاری این دادگاه شاهد برگزاری پنجاهمین دادگاه علنی برخط در روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ رأس ساعت ۹:۳۰ صبح در مجتمع قضائی عدالت تهران خواهیم بود.

شاکرمی گفت: با توجه به اینکه هدف گذاری ابلاغ شده توسط رئیس کل دادگستری استان تهران همزمان با دستور تشکیل کارگروه استانی دادگاه علنی برخط برگزاری حداقل ۵۰ دادگاه به صورت پیش گفته در سه ماهه پایانی سال بوده است لذا با تلاش و استقبال خوبی که قضات فرهیخته و توانمند استان تهران در مجتمع‌ها و حوزه‌های قضائی داشته‌اند هدف گذاری صورت گرفته ظرف یک ماه محقق شده است.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران افزود: با توجه به نقش مهم و نظر مساعد رؤسای شعب، از ۲۷ قاضی توانمند که تاکنون در برگزاری دادگاه‌ها مشارکت داشته‌اند از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران تقدیر به عمل آمد.

شاکرمی گفت: در روز دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲، ابتدا دو دادگاه علنی برخط که اولین دادگاه با موضوع «مطالبه وجه التزام عدم انجام تعهد» در ساعت ۹:۳۰ صبح و دادگاه دوم با موضوع «مطالبه افت قیمت خودرو» در ساعت ۱۰ صبح در شعبه ۱۴۵ با ریاست قاضی غلامرضا رضایی برگزار می‌شود و سپس سومین دادگاه نیز در این روز رأس ساعت ۱۱:۳۰ با موضوع «ابطال رأی داور» به ریاست قاضی سید رضا ملجا در شعبه ۹۹ مجتمع قضائی عدالت برگزار خواهد شد.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: دادگستری استان تهران برای برگزاری همزمان دادگاه‌های علنی برخط با توجه به استقبال قضات استان و درخواست‌های مکرر رؤسای حوزه‌های قضائی و مجتمع‌ها آمادگی دارد و در صورت تأمین تجهیزات فن آوری و بسترهای لازم، تحقق این موضوع در پایتخت امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مخاطبین در صفحات مجازی نیز دفتر رسانه و روابط عمومی دادگستری طرح‌هایی برای انعکاس دادگاه‌های علنی با ظرفیت سکوهای رسمی داخلی در دست اجرا دارد که محدودیت ورود و مشاهده دادگاه‌ها توسط مخاطبان کمتر خواهد شد.

علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضائی می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی http://www.skyroom.onlin/ch/mahtateh/tehran۰۹ در دادگاه علنی روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ حضور یابند و از طریق تارنمای رسمی دادگستری کل استان تهران نیز از زمان برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع حاصل کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا