استان ها

پیش‌بینی برداشت ۴۷ هزار تن گندم از مزارع البرز



به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج الماسی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود برای امسال بیش از ۴۷ هزار تن گندم، بیش از ۳۰ هزار تن جو و یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا برداشت شود، اظهار کرد: برای کنترل و نظارت در امر برداشت محصول ۱۲ اکیپ فعال شده است.

وی گفت: برای برداشت به موقع و مناسب محصول نیز ۱۲ دستگاه کمباین بومی و مستقر در استان فعال شده‌اند و پیش بینی می‌شود که بین ۷۰ تا ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر نیز به کمک امر برداشت در استان البرز بیایند.

الماسی افزود: برای اینکه بتوانیم از دسترنج کشاورزان برای یک سال زراعی حفظ و حفاظت و یک برداشت خوبی را پیش رو داشته باشیم تمام دستگاه‌های استان پای کار آمده اند که در رأس آنها استاندار به عنوان رئیس ستاد برداشت و فرمانداران در شهرستان‌ها هستند.

وی اظهار کرد: همچنین ادارات کل غله، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام برای خرید محصولات آمادگی کامل دارند ضمن اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی برای تأمین به موقع سوخت کمباین‌ها و حفاظت محیط زیست، بحران استانداری و آتش نشانی‌ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی آمادگی کامل را دارند.

وی گفت: پلیس راهور و راه، اداره کل راهداری، تعاونی کمباین داران و بانک کشاورزی نیز در کنار ما حاضر هستند تا برداشت خوبی برای سال زراعی جاری داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز افزود: در سال زراعی جاری که هم اکنون در انتهای آن قرار داریم بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در مزارع انجام شده ضمن اینکه بیش از ۱۷ هزار هکتار مبارزه با آفات سن مادری و پوره سن نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه ستادهای برداشت شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار شده و مراکز خرید آمادگی لازم برای خرید دارند، تصریح کرد: پنج مرکز خرید در استان آمادگی تحویل محصول برداشتی از مزارع استان را دارند که شامل مرکز خرید پارس افق ساوجبلاغ، سیلوی شهید علمی فردیس و کرج، تعاونی احمدآباد نظرآباد، خورشید دانه نظرآباد و تعاونی اشتهارد هستند.

الماسی گفت: همچنین پشتیبانی امور دام برای خرید محصول جو و سیلوی شهید علمی برای خرید دانه روغنی کلزا آمادگی دارند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا