اجتماعیاستان هاگزارش تولیدی

پیگیری جدی مشکلات و معضلات روستاهای تابعه بخش «کن» در حریم تهران / لزوم ارتقا کیفیت گردشگری در بخش کن وسولقان


01 خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد

به  گزارش همسو نیوز، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و عضو «شورای اسلامی شهرستان تهران» به منظورحل مشکلات روستاهای بخش کن و رسیدگی به وضعیت روستاهای تابعه سولقان که حریم شهر تهران محسوب می شود  به همراه محمد تاجیک بخشدار کن  و جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی  روستاهای کن و سولقان  و جمعی از مدیران ارشد شهرداری مناطق 22 و 5 تهران از تعدادی از روستاهای واقع در حریم تهران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید ابتدا نادعلی از روستاهای «سنگان پایین، کیگا، روستای سولقان و کشان علیا» بازدید کرد و سپس با اهالی روستاها پیرامون حل مشکلات  دیدار و گفت و گو داشت  و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: درراستای خدمت رسانی بهتر به اهالی روستاهای بخش کن در شورای شهرستان تهران تصمیم بر این شد تا بازدید میدانی از مشکلات این بخش داشته باشیم تا بتوانیم از نزدیک برخی از مسائل را بررسی کنیم و جمع بندی نهایی مشکلات را انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در ضوابط مشخص شده تلاش بر این بوده است که بافت روستایی در این بخش از بین نرود اما متاسفانه مشاهدات نشان می دهد زندگی اصلی روستایی در برخی از روستاهای بخش کن حفظ نشده و در برخی از موارد شاهد هستیم زراعت وباغداری به دلیل برخی از قوانین دچار مشکلاتی شده است.

عضو شورای شهرستان تهران بیان کرد: یکی از نکاتی که باید در روستاهای بخش کن به آن توجه ویژه داشت موضوع گردشگری است،  با توجه به طبیعت و دسترس پذیری مناسب  و نزدیکی به پایتخت امکان جذب گردشگر در این بخش وجود دارد اما امکانات لازم  مانند سرویس بهداشتی و آلاچیق و…برای جذب گردشگر در بخش کن دچار مشکلاتی شده است که در شورای شهرستان تهران این موضوعات به صورت جدی پیگیری می شود.

نادعلی ادامه داد: همکاری منطقه 5، 22 و اداره کل حریم شهرداری تهران و همچنین سایر دستگاه ها مربوط به خدمات رسانی به بخش کن می تواند در رونق گردشگری در منطقه روستایی کن و سولقان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در شورای شهرستان تهران به دنبال حل مشکلات منطقه کن هستیم و سعی خواهیم کرد تمام دستگاه های مربوط را در راستای خدمت رسانی بهتر به اهالی کن و روستاهای سولقان درگیر کنیم تا مشکلات هرچه سریعتر حل شود،  نکته مثبت این است که همه دستگاه ها از جمله شهرداری تهران برای حل مشکلات بخش کن اعلام آمادگی کردند.

عضو شورای شهرستان تهران با تاکید بر ادامه بازدید های میدانی جهت رسیدگی به مشکلات بخش کن گفت: با بخشدار کن صحبت های زیادی را در جهت حل مشکلات روستاهای کن و سولقان داشتیم و سعی خواهیم کرد ماهانه از روند خدمت رسانی به اهالی کن وسولقان به صورت میدانی بازدیدی داشته باشیم؛ شورای شهرستان تهران به حل معضلات موجود در بخش کن توجه ویژه دارد و بنده به عنوان عضو شورای شهرستان تهران گزارش های کارشناسی را در این زمینه آمده خواهم کرد تا بتوانیم هرچه سریعتر به حل مشکلات این بخش در حوزه های مختلف کمک کنیم.

نادعلی با اشاره به تعارض بین دستگاه های مختلف در بخش کن گفت: دستگاه های مرتبط با حریم تهران با یک همکاری مناسب می توانند با توجه به مدل حکمرانی انقلاب اسلامی خدمت رسانی بهتری به  بخش کن داشته باشند؛ لذا در این زمینه جلسه ای با حضور بخشدار کن،  جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی  روستاهای کن و سولقان و همچنین مدیران ارشد شهرداری تهران از منطقه 5 ، 22 و اداره کل حریم شهرداری تهران  داشتیم و مقرر شد کار کارشناسی برای حل مشکلات روستاهای کن انجام شود.

نادعلی ادامه داد: شهرداری تهران به صورت جدی برای حل مشکلات بخش کن اعلام آمادگی کرد و امیدواریم در ماه های آینده اقدامات خوبی را در راستای حل معضلات و مشکلات بخش شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای شهرستان تهران همچنین ضمن حضور در مسجد جامع بخش کن در جمع اهالی روستاهای کن حضور یافت و با اهالی این روستاها پیرامون حل مشکلات و معضلات گفت و گو کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا