استان ها

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تعدد مدارس فرسوده در مناطق مختلف لرستان موجب کاهش بازدهی آموزش و انتقادات والدین و دانش‌آموزان شده است، موضوعی که تاکنون در شهرستان‌های مختلف استان شاهد آن بوده‌ایم.

در لرستان باوجوداینکه خیرین مدرسه‌ساز همواره در کنار خدمات دولت پای‌کار مقاوم‌سازی مدارس تخریبی و فرسوده بوده‌اند، اما همچنان در برخی مناطق استان همچنان شاهد تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تخریبی، فرسوده و کانکس‌ها هستیم، موضوعی که موجب انتقاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز شد.

وضعیت برخی کلاس‌های درس اسف‌بار است

داریوش شاهون وند دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان در بازدید از برخی مدارس مناطق روستایی شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: در بازدیدهایی که انجام دادیم، وضعیت برخی از مدارس و کلاس‌های درس بسیار اسف‌بار بود.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

وی عنوان کرد: تحصیل دانش‌آموزان در کانکس در شأن و منزلت معلم و همچنین دانش‌آموزان نبود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، ادامه داد: بیشترین دغدغه معلم به‌جای اینکه آموزش و تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان باشد، این است که خدایی ناکرده آسیبی به دانش‌آموزان در این کلاس‌های درس نامناسب و فرسوده وارد شود.

ضرب‌الاجل برای تعیین تکلیف مدارس داده شد

شاهون وند، بیان داشت: در این راستا به مدیرانی که دراین‌رابطه مسئولیت داشته‌اند تذکر قانونی داده شد.

وی افزود: با تعیین زمان قانونی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و همچنین مدیرکل نوسازی مدارس استان باید ورود جدی در راستای رفع مشکلات این مدارس و کلاس‌های درس داشته باشند.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

دادستان عمومی و انقلاب لرستان در ادامه سخنان خود گفت: طی هفته‌های آتی نیز دوباره بازدیدی از وضعیت این مدارس در استان و به‌خصوص مرکز لرستان خواهیم داشت.

نوسازی مدارس لرستان: اولویت ما برچیدن مدارس کانکسی است

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: باتوجه‌به مشکلاتی که دراین‌رابطه وجود دارد، اولویت ما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ مورد مدرسه، جایگزین این کانکس‌ها شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، ادامه داد: ۴۵ مدرسه دیگر نیز تا پایان امسال جایگزین این کانکس‌ها خواهند شد.

بهاروند، بیان داشت: در راستای احداث فضاهای آموزشی بر اساس تعهد نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۶۷ طرح در قالب ۱۷۰ کلاس درس برای استان تعریف شده بود که با تلاش‌های مستمر در این راستا ۹۱ طرح در قالب ۲۸۲ کلاس و زیر بنای ۳۲ هزار و ۷۴ مترمربع برای شروع سال تحصیلی آماده شد.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

وی اظهار کرد: از مجموع این ۲۸۲ کلاس درس ۱۹۲ کلاس در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار و ۹۰ کلاس در مناطق شهری احداث شده است چرا که پیشرفت هر جامعه‌ای بستگی به آموزش‌های آن دارد و بعد از حضور معلمان، فضای آموزشی بیشترین تأثیر را بر روحیه دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه مدارس نوساز تأثیر بسیاری بر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و نشاط و شادابی آنها دارد، افزود: مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری بزرگ و اقدامی ارزشمند است و در سیل ۹۸ همبستگی و عزت مردم ایران در کمک به حوزه مدرسه‌سازی شهرستان پلدختر دیده شد.

۲۸ درصد از مدارس لرستان تخریبی است / ‏‬وجود ۵۰۰ مدرسه کانکسی

بهاروند، عنوان کرد: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس برای این استان در حال احداث است و تلاش می‌شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

چتر مدارس فرسوده بر سر دانش‌آموزان/ دادستان ضرب‌الاجل تعیین کرد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان بر اساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند، اضافه کرد: با اجرای طرح شهید «پناهی» در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می‌شود.

بهاروند با اشاره به وجود ۵۰۰ مدرسه کانکسی در استان، گفت: همچنین در لرستان ۶۰ مدرسه سنگی وجود دارد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا