اخبار سربازی و نظام وظیفه

چرایی عدم استفاده یگان ویژه از سربازان در عملیات‌های خیابانی


به گزارش خبرگزاری همسونیوز سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه روز گذشته در مراسمی اعلام کرد که در عملیات‌هایی که این یگان در تهران دارند به هیچ عنوان از سربازان استفاده نمی‌کنند و تمام مامورانی که در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند، همگی کادر هستند؛ البته در عملیات‌هایی که در استان‌های دیگر انجام می‌شود می‌توان گفت حدوداً ۲۵ درصد مامورانی که به خیابان‌ها می‌آیند سربازان هستند.

سردار کرمی درباره چرایی عدم تمایل یگان ویژه برای به‌کارگیری سربازان در عملیات‌ها به خبرنگار مهر گفت: کار ما با مردم است و مردم هم در شرایطی که قرار است در جامعه حضور داشته باشند و نارضایتی خود را اعلام کند ناراحتی زیادی دارند، به همین جهت نیروهایی که با مردم قرار است رو در رو شوند حتماً باید آموزش دیده و با تجربه باشند.

وی افزود: مامورانی که با مردم رو به رو می‌شوند باید مدت زیادی در یگان ویژه حضور داشته باشند تا راهبردهای نرمِ بازدارنده را یاد گرفته باشند تا بتوانند در شرایط سخت عملکرد مناسبی داشته باشند و کار به خشونت نکشد.

کرمی بیان کرد: سربازان به دلیل اینکه مدت خدمت کمی دارند، نمی‌خواهیم در مأموریت‌ها با مردم رو در رو شوند و در نوک پیکان مواجه با مردم قرار بگیرند؛ ما مامورانی که حرفه‌ای و متخصص هستند را در مواجه با مردم قرار می‌دهیم.

تحویل ۵۷۰ خانه سازمانی به مأموران یگان ویژه به ۳ سال اخیر

همچنین در ادامه این مصاحبه فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به وضعیت معیشتی کارکنان این پلیس اشاره کرد و گفت: رویکرد انتظامی به سمت تقویت بنیه معیشتی کارکنان است که در ماه قبل هم تقویت‌هایی در راستای تأمین وضعیت معیشتی کارکنان انجام شد.

وی در رابطه با زیربناهایی مانند خانه سازمانی گفت: در سه سال اخیر ۵۷۰ خانه سازمان به یگان‌های ویژه تحویل داده شده است و برای مابقی نیروها هم برنامه داریم تا در یک مدت زمان ۵ ساله خانه سازمانی فراهم کنیم.

کرمی بیان کرد: البته به برخی از افراد شاید نتوان خانه سازمانی داد و به همین دلیل به این دسته از افراد وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه در پایان گفت: هرچند کمک‌های ما متناسب با تورم جامعه نیست اما به فکر نیروهایمان هستیم و سعی می‌کنیم تا حد ممکن به معیشت آنها هم اهمیت دهیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا