اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

چشم‌اندازی برای سربازی پیش‌بینی شده است که تا چند سال آینده نتیجه خواهد داد


ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در جهت تحقق مطالبات سربازان برنامه داریم. این وظیفه شرعی و قانونی ماست. چشم‌اندازی برای سربازی پیش‌بینی شده که تا چند سال آینده نتیجه خواهد داد.

امیر غلامرضا رحیمی‌پور امروز ۱۵ دی‌ماه در مراسم جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تکریم از مقام سرباز که در مرکز همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه سربازی یک تکلیف دینی است، اظهار کرد: سرباز قرار است سر خود را برای دین، میهن، انقلاب و کشورش فدا کند و آماده است از همه چیز خود که عزیزترین آن جان است، بگذرد.

وی با بیان اینکه سربازی یکی از دغدغه‌های رهبری است، افزود: چراکه سربازی با جوانان این مملکت سروکار دارد و در خصوص جوانان چالش‌هایی هست که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش جمعیت کشور اشاره کرد. متاسفانه سبک زندگی تغییر یافته و تک‌فرزندی افزایش پیدا کرده است. از طرفی تغییر وضعیت اقتصادی نیز باعث به وجود آمدن برخی تغییرات شده که این موارد برخی چالش، برخی تهدید و برخی فرصت اند.

رئیس اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: جوانان امروز ما مانند گذشته نیستند و نیازمند یادگیری مهارت‌های عمومی و تخصصی لازم برای زندگی در جامعه امروز اند. در گذشته سربازی صرفا تامین نیروی انسانی بود، اما امروز تنها این نیست و ما مکلف هستیم مهارت‌هایی به سربازان آموزش دهیم و لذا یک سرباز باید در دوران سربازی برخی از دانش‌ها و مهارت‌ها را کسب کند.

رحیمی‌پور اضافه کرد: تلاش شده که در سربازی مهارت‌های عمومی آموزش داده شود تا سربازی هم برای نیروهای مسلح مفید باشد و هم برای فرد خوشایند باشد. نقشه راهی که برای سربازی تعیین شده، این است که علاوه بر تامین نیروی انسانی، باید سرباز در دوران خدمت تعلیم و تربیت کافی را کسب کند. نیروهای مسلح اقدامات موثری در این راستا انجام داده و تلاش بسیاری شده سربازی امروز از گذشته خیلی بهتر و بومی شود، اما با توجه به آمایش جمعیت کشور و آمایش مرزها که یکی نیست، اینکه سربازی صددرصد بومی شود، امکان پذیر نیست.

چشم‌اندازی برای سربازی پیش‌بینی شده است که تا چند سال آینده نتیجه خواهد داد

وی با اشاره به افزایش حقوق سربازان، ادامه داد: طی دو سال حقوق سربازان ۱۰ برابر شده است. مطابق قانون، حقوق معادل حداقل حقوق نیروهای مسلح بود، اما با هماهنگی مجلس تبدیل به حداقل حقوق کارکنان لشکری و کشوری شد و تلاش می شود روز به روز بهتر شود. به علاوه سعی کرده‌ایم مدت خدمت‌ها عادلانه باشد و در حال حاضر نیز کسی که در شهر خود خدمت می‌کند، با کسی که در مرز خدمت می کند، مدت خدمتش متفاوت است و این تفاوت را در آینده بیشتر هم خواهیم کرد.

رئیس اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز اکثر آسایشگاه‌های سربازان تمام امکانات را دارد و تلاش شده ارتباط نزدیک با فرماندهان داشته باشد و در کنار آن زحمت هم هست. بر اساس تحقیقات، آنان که سربازی رفته‌اند از لحاظ انضباط ظاهری و معنوی، رفتار اجتماعی و تحمل شرایط نسبت به کسانی که سربازی نرفته‌اند، بسیار متفاوت هستند.

رحیمی‌پور با بیان اینکه در ستاد کل نیروهای مسلح تلاش می کنیم سربازی بهینه شود، عنوان کرد: در این خصوص چشم‌اندازهایی ترسیم شده که سربازی در سال‌های آینده بهتر شود، اما آسان نمی‌شود، چراکه سربازی و نظامی‌گری همواره با سختی‌هایی همراه است. سربازی ۶ کارکرد دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آشنایی با مسائل سیاسی، آشنایی با مسائل اقتصادی و بازار کار و همچنین افزایش قدرت تعامل اشاره کرد. ضمن اینکه عرصه‌های مختلف از جمله عرصه تحقیقاتی را نیز در سربازی تعریف کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما در جهت تحقق مطالبات سربازان برنامه داریم. این وظیفه شرعی و قانونی ماست. چشم‌اندازی برای سربازی پیش‌بینی شده که تا چند سال آینده نتیجه خواهد داد. کسانی که در ستادها و مناصب تصمیم‌سازی هستند، به فکر شما جوانان اند. همه ما مسئولان در خدمت جوانان کشور و سربازان هستیم، اما از سربازان انتظاراتی هم داریم. باید در برابر سختی‌ها مقاومت و نقش ایثارگران را درک کنید و برای روز بعد از سربازی آماده شوید تا آنچه که فرماندهان به شما واگذار می‌کنند را انجام دهید.

رئیس اداره نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: طبق آمار گرفته شده، کمترین میزان ورود به ناآرامی‌های اخیر را سربازان داشتند و بر همین اساس، آنان که دارای ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی  هستند، اکثرا یا به سربازی نرفته یا سرباز فراری اند.

انتهای پیام

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا