بازار

کتاب های جامع کنکور تجربی؛ کدام کتاب برای من بهتر است؟

کتاب های جامع کنکور تجربی؛ کدام کتاب برای من بهتر است؟

کتاب های جامع کنکور تجربی؛ کدام کتاب برای من بهتر است؟

برای شرکت در کنکور تجربی از چه منابعی استفاده کنیم؟ کتاب‌های جامع بهتر هستند یا کتاب‌های پایه؟ بهترین کتاب‌های جامع کنکور تجربی کدامند؟ یک کتاب جامع خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر جزو داوطلبین کنکور تجربی هستید، قطعا این پرسش‌ها ذهن شما را درگیر کرده‌اند و پاسخ این سوالات برای شما بسیار مهم است. کتاب‌های جامع و پایه هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از دیگر کتاب‌ها متمایز می‌کند. در این مقاله قصد داریم با مقایسه این دو کتاب و معرفی برترین کتاب‌های جامع کنکور تجربی به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید و در رقابت سخت کنکور تجربی بدرخشید.

کتاب‌های جامع برای من مناسب هستند یا کتاب‌های پایه؟

در هر کتاب پایه، یکی از پایه‌های تحصیلی به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در رابطه با آن، تست‌های زیادی مطرح می‌شود که این تست‌ها تک تک نکات کتاب درسی را پوشش می‌دهند. در واقع اگر می‌خواهید یک درس را به صورت کاملاً مفهومی از پایه بیاموزید، خواندن کتاب‌های پایه برای شما مناسب‌تر است. همچنین از آنجایی که مطالعه این کتاب‌ها نیازمند صرف زمان زیادی است، خواندن آن بیشتر به دانش آموزانی که در همان پایه مشغول به تحصیل هستند توصیه می‌شود.

در سمت دیگر کتاب‌های جامع را داریم که نویسنده آنها تلاش کرده است تمامی نکات مربوط به تمامی پایه‌ها را به همراه تعدادی از مهمترین پرسش‌ها در یک کتاب جامع گردآوری کند. در نتیجه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کتاب‌های جامع به اندازه کتاب‌های پایه برای هر مبحث توضیح داده باشند؛ چرا که جاگذاری این همه مطلب در یک کتاب ممکن نیست. به همین دلیل مطالعه کتاب‌های جامع بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که قصد مرور مطالب را دارند و پایه را به خوبی مطالعه کرده‌اند.

لازم به ذکر است در مطالعه دروسی مانند ریاضی و فیزیک که درآن‌ها، مطالب مرتبط به هم بیشتری وجود دارد و پاسخ به پرسش‌های مربوط به هر مبحث در گرو تسلط بر مباحث دیگر است، کتاب‌های پایه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

خوش آوازه‌‌ترین کتاب‌های جامع کنکور تجربی

در این قسمت بعضی از معروف‌ترین کتاب‌های جامع کنکور تجربی را به شما معرفی خواهیم کرد. البته لازم است بدانید که شهرت این کتاب‌ها صرفاً به این معنا نخواهد بود که با مطالعه آنها می‌توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. زیرا همانطور که می‌دانید، گرفتن یک نتیجه مناسب، در وهله اول در گرو مطالعه کتاب درسی و سپس استفاده از منابع کمک درسی متناسب با شرایط تحصیلی شما خواهد بود. تعدادی از بهترین کتاب‌های جامع کنکور تجربی شامل موارد زیر هستند:

  • شیمی جامع از انتشارات مبتکران حاوی ۴ کتاب در یک کتاب

با خرید این کتاب می‌توانید هزینه‌های خود را به طرز قابل توجهی کاهش داده و کتاب‌های شیمی مبتکران دهم، یازدهم، دوازدهم جلد اول و دوازدهم جلد دوم را به صورت یکجا داشته باشید. نویسنده کتاب شیمی مبتکران به حدی درسنامه‌های این کتاب را با زبان شیرین و ساده بیان می‌کند که خواننده دیگر نیازی به شرکت در کلاس‌های فوق برنامه نخواهد داشت و می‌تواند به صورت خودخوان این درس را مطالعه کند. این درسنامه‌ها بیشتر نکته محور بوده و روی مهمترین نکات کنکوری مانور می‌دهند.

علاوه بر درسنامه، این کتاب شامل تست‌های تالیفی و کنکوری سال‌های قبل و پاسخنامه تشریحی کامل مربوط به هر تست است که با مطالعه آن، اشکالات شما کاملاً رفع خواهد شد. همچنین این تست‌ها از ساده به دشوار طبقه بندی شده‌اند.

  • زیست جامع خیلی سبز، کتابی برای یادگیری مفهومی زیست شناسی کنکور

همانطور که می‌دانید سوالات کنکور مربوط به مبحث زیست شناسی در سال‌های اخیر بسیار مفهومی و ترکیبی مطرح می‌شوند و پاسخ دادن به آنها کار هر کسی نیست. کتاب زیست جامع خیلی سبز در دو جلد، که جلد اول حاوی تست‌های تالیفی، ترکیبی و سوالات کنکور سال‌های گذشته است و جلد دوم حاوی درسنامه و پاسخنامه تشریحی می‌باشد، با هدف پاسخ‌دهی بهتره داوطلبین به این سوالات مفهومی و ترکیبی و شکستن شاخ غول زیست شناسی کنکور طراحی شده است.

البته توصیه می‌شود که حتماً پس از مطالعه کامل و دقیق کتاب درسی به سراغ این منبع رفته و با مطالعه درسنامه‌های حاوی برترین نکات کنکوری، آمادگی بیشتری برای استقبال از پرسش‌های مطرح شده پیدا کنید.

  • کتاب ریاضی جامع کنکور تجربی مهروماه، معروف‌ترین کتاب کمک درسی ریاضی

چنانچه دوست دارید ریاضی را به صورت خودخوان مطالعه کنید و این درس شیرین برای شما خشک و سخت به نظر نرسد، کتاب ریاضی تجربی مهروماه این توقع شما را برآورده خواهد کرد. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا با طرح درسنامه‌های خلاصه و جمع و جور، نکات لازم برای حل تست‌های ریاضی را به شما بیاموزد. به علاوه این کتاب با پوشش دهی تک تک تمارین کتاب درسی، سوالات آزمون قلم چی و سوالات کنکورهای سال‌های اخیر شما را با هر نوع پرسشی آشنا کرده و برای حل هرگونه تستی آماده می‌کند.

تست‌های مطرح شده در این کتاب کاملاً سطح بندی شده هستند و همچنین در پاسخنامه تشریحی، تمامی راه حل‌ها و توضیحات به صورت کامل آورده شده است. برای خرید این کتاب‌های کمک درسی مهروماه می‌توانید از سایت پایتخت کتاب اقدام کنید.

  • با کتاب فیزیک جامع کنکور تجربی میکرو طلایی گاج استاد فیزیک شو

این کتاب نیز در دو جلد نوشته شده است که جلد اول به طرح تست‌های متنوع پرداخته و در جلد دوم پاسخنامه‌های تشریحی به همراه درسنامه‌ها را مطالعه خواهید کرد. در جلد اول با حدود ۴۰۰۰ پرسش چهار گزینه‌ای شامل تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سال‌های اخیر مواجه خواهید شد که تمامی مطالب کتاب درسی تمامی پایه‌ها، حتی پاورقی، را پوشش می‌دهند.

درسنامه‌ها و پاسخ‌های تشریحی موجود در جلد دوم به قدری جامع و کامل هستند که مطالعه آنها برای یادگیری تمامی مطالب و نکات کنکوری کافی بوده و شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز می‌کند.

کتاب‌های جامع کنکور تجربی را از کجا بخرم؟

پایتخت کتاب، جامع‌ترین و به روزترین وب سایت فروش کتاب‌های درسی و کمک درسی است که با مراجعه به آن می‌توانید تقریباً هر کتابی را که مدنظر دارید تهیه کنید. به علاوه این وب سایت همواره تخفیفات بسیار خوبی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرد که همین مسئله موجب شده است تا خرید از پایتخت کتاب بسیار مقرون به صرفه باشد. اگر به دنبال تهیه برترین و بهترین منابع کنکوری هستید همین حالا با یک جستجوی ساده محصول مورد نظر خود را از طریق پایتخت کتاب خریداری کنید.

جمع‌بندی

هر ساله کنکور تجربی بیشترین تعداد داوطلب کنکور را به خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل است که رقابت در کنکور تجربی مشکل‌تر از رقابت در کنکور سایر رشته‌ها خواهد بود. بارها و بارها از مشاوران شنیدید که مطالعه کتاب درسی مهم‌ترین اصل برای شرکت در کنکور سراسری است. این جمله کاملاً صحیح است؛ اما برای اینکه در این رقابت به خوبی مسلح شوید و با آمادگی بیشتری در مقابل رقیبان قرار بگیرید به یک منبع کمک درسی عالی نیز احتیاج خواهید داشت. اما پیش از انتخاب یک منبع کمک درسی مناسب باید توانایی‌های خود را در آن درس بسنجید و بهترین کتابی که می‌تواند به افزایش توانایی‌های شما کمک کند را انتخاب کنید.

منبع : سایت جالب آموز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا