خبر ویژهگفتگو

کرمانشاه در حال به ثمر رسیدن است


کرمانشاه در حال به ثمر رسیدن است
میلادصفری_پایگاه خبری همسو نیوز
سید پیمان موسوی جوان ترین عضو شورای شهر کرمانشاه،عضو شورای عالی کشور،عضو هیات حل اختلاف مرکزی شوراها در کشور و نماینده شورای عالی در کمیسیون اصل نود مجلس همچون گذشته در احقاق حق و پیشبرد اهداف استان کرمانشاه در سطح کشور خوش درخشید
در همین راستا سید پیمان موسوی گفت خدارا شاکرم که با پیگیری ها و کمک سازمان گردشگری و شهرداری ،کرمانشاه در حال به ثمر رسیدن است.

موسوی افزود پس از سفر دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو به استان کرمانشاه شهرداران سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج برای ثبت مسیر گردشگری به عنپان سه شهر خلاق در حوزه خوراک، صنایع دستی وموسیقی تفاهم نامه ای را امضا کردند که ثبت این رویداد مهم باعث میشود کرمانشاه کانون توجه گردشگران شود و با جذب توریست باعث فعال شدن حمل نقل، اقامتگاهها، صنابع دستی و…. بشویم.
سال گذشته شاهد جلسه مشترک روئسای شعبه های مراکز استان های کشور در شهر اصفهان بودیم که میتوانیم پیشرفت سه شهر اصفهان، یزد و شیراز را که در یک مثلث گردشگری قرار دارند به خوبی مشاهده کنیم.
موسوی افزود هم شهری های عزیز با جذب توریست حداقل ۱۱ شغل در هر شهر فعال میشود و با توجه به این موضوع به این فکر کردیم که کرمانشاه که از لحاظ جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از استان های سرآمد است چطور شهر کرمانشاه را مورد توجه توریست های خارجی قرار دهیم که با با توجه به جذب توریست های خارجی خود به خود گردشگران داخلی نیز به آن اضافه خواهد شد، به همین خاطر برای اینکه بتوانیم یک مجموعه مخصوصا برای حذب توریست های خارجی داشته باشیم با شهرداران سه شهر همدان سنندج و کرمانشاه جلسات کارشناسی بسیاری برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تحت عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن غرب ایران، کریدور گردشگری بین کرمانشاه،همدان و سنندج به وجود آوریم و متعاقب آن حدود دو ماه پیش با پیشنهاد بنده اولین جلسه در این خصوص در دفتر کمیسیون ملی یونسکو و با حضور دکتر حجت الله یعقوبی برگزار گردید که این طرح مورد استقبال ایشان قرار گرفت.
در حال حاضر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی به ثبت رسیده و سال گذشته شاهد برگزاری رویداد بزرگ و با شکوه موسیقی در این شهر بودیم ،همچنین مقرر شد کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک و همدان نیز به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در سازمان یونسکو ثبت گردد.
سید پیمان موسوی در پایان خاطر نشان کرد که ثبت کرمانشاه به عنوان یک شهر خلاق کار دشواری است که و ما بایستی تفاوت و تنوع را اثبات کنیم که نیاز به اتحاد و همدلی مسئولین دارد تا به امید خدا این رویداد فرخنده انجام شود.

پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا