استان ها

کنگره جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود

کنگره جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود



به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدزاده پیش از ظهر دوشنبه در اختتامیه دوره «سحر» که توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوادث و بلایا آسیب‌های جسمی مشهود است اما آسیب‌های روانی بخش مغفول مانده‌ای است که حجم و دامنه آن نیز بسیار زیادتر از آسیب‌های جسمانی است.

وی افزود: آسیب‌های روانی در بلایا و طبیعی مانند یک کوه یخ هستند که تنها بخش بیرونی آن آسیب جسمانی است و بخش اعظم آنکه پنهان است آسیب‌های روانی است.

مدیرکل دانشجویی، طلاب و شاخه آزاد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: سفیرهای حمایت روانی در حوادث و بلایا باید کمک حال این آسیب دیدگان باشند تا افراد آسیب دیده را به زندگی و شرایط عادی روزمره نزدیک کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره سحر ویژه تیم‌های سفیر حمایت روانی عنوان کرد: این افراد در سه عرصه فضای دوست دار کودک، کمک‌های اولیه روانشناختی و مدیای رسانه کار خواهند کرد تا افراد آسیب دیده را به جامعه و شرایط زندگی نزدیک کنند.

محمدزاده تصریح کرد: بیشترین آسیب‌های روانی را به واسطه تجربه کم و شناخت محدود از دنیا، کودکان در حوادث و بلایای طبیعی می‌بینند و بر همین اساس بحث کودک به صورت ویژه مورد توجه تیم‌های سحر قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در این دوره که به میزبانی استان قزوین برگزار شد، حدود ۴۰ نفر آموزش‌های ابتدایی را برای اخذ مجوز تدریس می‌بینند تا بتوانند به عنوان مربیان حوادث و بلایا در عرصه حمایت‌های روانی ورود کرده و گام‌های مؤثری را بردارند.

مدیرکل دانشجویی، طلاب و شاخه آزاد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: علاوه بر این دوره در قزوین که یکی از استان‌های صاحب سبک در حمایت‌های روانی است، ۳ دوره دیگر در استان گیلان و یک دوره در استان البرز خواهیم داشت تا بتوانیم نزدیک به ۱۶۰۰ نفر را در این حوزه تربیت کنیم.

وی همچنین از برگزاری کنگره سراسری اعضای جوان جمعیت هلال احمر پس از یک دهه وقفه خبر داد و عنوان کرد: این کنگره در آبان ماه برای مشارکت جوانان در تصمیم گیری و تصمیم سازی های کلان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد تا نمایندگان جوانان برای مشارکت در تصمیم گیری های جمعیت هلال احمر در سطوح بالا با رأی جوانان انتخاب شوند.

محمدزاده اضافه کرد: تمام منتخبینی که قبلاً و در ماه‌های گذشته طی انتخابات در استان‌ها انتخاب شده‌اند در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد: با رأی اعضای مجمع از هر شاخه فعالیتی ۵ نفر به مجمع کنگره مرکزی راه یافته و به عنوان دستیاران جوان رئیس سازمان جوانان ایفای نقش خواهند کرد و مشارکت خود با به صورت جدی در تصمیم گیری های سازمان حوانان و در نهایت جمعیت خواهند داشت.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا