استان ها

گاوداری‌های شیری استان اقتصادی‌تر می‌شوند

گاوداری‌های شیری استان اقتصادی‌تر می‌شوند



به گزارش خبرنگار مهر، علی دولو در جمع خبرنگاران درباره اقدامات این حوزه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در راستای تأمین و توزیع مرغ مورد نیاز بازار و حفظ امنیت غذایی اقدامات درخوری انجام شده به طوری که طی نیمه اول امسال مجموعاً ۱۵ میلیون و ۲۵۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این میزان جوجه ریزی در ۶۴۰ واحد مرغداری استان انجام شده است تصریح کرد: در مهرماه نیز بالغ بر ۳ میلیون قطعه در ۱۰۱ واحد مرغداری جوجه ریزی انجام شده که این ارقام نسبت به مهر ماه سال گذشته یک میلیون و صد هزار قطعه و نسبت به نیمه اول سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون قطعه افزایش را نشان می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در این مهم همکاری و همراهی تولیدکنندگان بدون شک تأثیرگذار است گفت: در حال حاضر در بازار کمبود مرغ دیده نمی‌شود چراکه روند تولید یک روند افزایشی و ادامه‌دار است و مشکلی در این بین نیست.

وی در ادامه یکی دیگر از طرح‌های اثربخش حوزه تولیدات دام را بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری صنعتی استان در راستای اصلاح و سنتز نژادی دانست و اضافه کرد: این طرح برای افزایش بهره‌وری، افزایش تولید شیر، ارتقای بهداشتی و کاهش تلفات صورت گرفته است.

دولو خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۷ هزار و ۲۰۰ رأس گاو شیری زیر پوشش این طرح قرار داده شده تا واحدهای دامداری بیش از گذشته اقتصادی شوند.

وی در بخش دیگر به طرح همزمان سازی فحلی در گوسفندان اشاره کرد و افزود: این طرح نیز امسال در دست اجراست و جزو پروژه‌های مهم و تأثیرگذار است به نحوی که در راستای بهبود مدیریت گله‌های دامداری‌ها، همزمان سازی زایش‌ها، افزایش تولیدمثل چون دوقلوزایی و بیشتر و در آخر اقتصادی شدن دام پروری اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: این طرح در بهبود مسائل بهداشتی، واکسیناسیون دام، تغذیه و عرضه بهتر دام به بازار تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون یک هزار و ۲۵۰ رأس دام همزمان سازی شده است تصریح کرد: این پروژه همچنان ادامه‌دار است و طی آن دام‌های روستایی و عشایری همزمان سازی خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا