اجتماعیاخبار ویژهشهریگزارشگفتگو

گزارش اختصاصی همسونیوز از سومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی(بخش سوم)

به گزارش خبرگزاری همسو،سومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی ازپنج شنبه 26مهر در مرکز دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران،واقع دربوستان گفتگوی تهران آغاز به کار کرد.این نمایشگاه که تا بیست و نهم مهرماه ادامه داشت، با حضور یونس فروزان،رییس سازمان فضای مجازی تهران بزرگ،نخبگان،پژوهشگران،مخترعین تکنولوژیهای آموزشی و جمعی از علاقمندان رسما افتتاح شد.
تکنولوژی آموزشی،یک روش اصولی و منطقی برای حل مشکات آموزشی و برنامه ریزی درسی است که با نوعی تفکر منظم و علمی همراه است.باید توجه داشته باشیم با اینکه استفاده از وسائل سمعی و بصری و کاربرد رسانه ها در همه ی مفاهیم و تعاریف تکنولوژی آموزشی مستتر است،اما هیچ یک از سیستمهای پذیرفته شده ی تکنولوژی آموزشی،وسائل و رسانه ها را هدف نمی دانند و آنها را صرفا وسیله ای برای عمومیت دادن و زودتر به نتیجه رسیدن تلقی می کنند.بنابراین ،هدف اصلی تکنولوژی آموزشی رسیدن به آموزش موثرتر و در نهایت افزایش کیفیت و کمیت یادگیری است.
خبرنگار همسونیوز،در خلال سومین نمایشگاه تکنولوژِی آموزشی که در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد،با چند تن از مسولین غرفه های مختلف گفتگوهایی انجام داده است که در ادامه ،بخش سوم آنرا می خوانید.

موسسه رویش طلایی کوچولوها/گفتگو با زهرا زمانخانی

رویش طلایی کوچولوها از سال 1387 در 4 حوزه به فعالیت مشغول است:برگزاری همایش برای والدین،تولید محصولات آموزشی برای کودکان،برگزاری دوره های آموزشی برای کودکان تا 14 ساله و ارائه ی خدمات مشاوره.
زمانخانی با اشاره به تنوع محصولات کمک آموزشی که به گفته ی وی با هدف تقویت نیمکره ی راست مغز تولید می شود،گفت:محصولات متفاوتی که توسط موسسه رویش طلایی کوچولوها طراحی و تولید شده است شامل فلش کارت،دی وی دی،کتاب قصه و موارد متنوع دیگری است که برای اولین بار در ایران به طور کاملا علمی،سعی در تقویت نیمکره ی کودکان و نوجوانان دارد.از نیمکره ی راست مغز برای کارهای هنری،بروز خلاقیت و تخیل استفاده می شود.
مسوول غرفه ی رویش طلایی کوچولوها،با اشاره به دوره ی منحصر به فردی که کودکان تا قبل از 4 سالگی تجربه می کنند تاکید کرد: با تحقیقاتی که بر روی افراد مختلفی انجام شد،مشخص شده است اگر نیمکره ی راست مغز کودک در دوران طلایی قبل از 4سالگی،از طریق یک سری بازیهای یرنامه ریزی شده،فعال شود،فرد در آینده به طور شگفت انگیزی از مزایای آن بهره مند میشود.تقویت این نیمکره،لزوما منحصر به افراد علاقمند به هنر نمی شود و کودک با هر گرایش شغلی که در آینده داشته باشد می تواند به خوبی،از قدرتی که خداوند در ذهن بشر به ودیعه گذاشته است بهره مند شود.
زمانخانی با توجه به سن کم مخاطبان محصولات رویش طلایی،شیوه ی طراحی و ساخت این محصولات را به گونه ای دانست که کودکان از طریق بازی کردن بتوانند به اهداف مورد نظر که همانا تقویت نیمکره ی راست مغز آنهاست،دست یابند.
زمانخانی در پایان به همایشهای رایگانی که به طور منظم از سوی این موسسه برگزار می شوند اشاره کرد و گفت:والدینی که دغدغه ی استفاده ی بهینه از محصولات موسسه ی رویش طلایی را دارند می توانند از طریق سایت موسسه به همراه نونهالانشان در جریان جزییات همایشهای رایگان قرار بگیرند و از نزدیک با طرز استفاده از فلش کارتها،دی وی دی ها،کتابها و دیگر محصولات این موسسه ی آموزشی مطلع شوند.

سیدغلامرضاهاشمی فرد

انتهای پیام/

عکس:ملیکا مزینانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا