اقتصادی

۱۶ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت ارائه شده است

۱۶ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت ارائه شده است



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: امروز موافقت‌نامه بین ایران و سوریه که موافقتنامه جامعی است و چند سال معطل مانده بود، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به عنوان کمیسیون مشترک ایران و سوریه در هیئت دولت به تصویب رسید و لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای بین ایران و کشور آذربایجان داشتیم. این جلسه بعد از مشکلی که در سفارت آذربایجان پیش آمد، اولین نشست اقتصادی بین دو کشور محسوب می‌شود. معاون نخست وزیر آذربایجان به ایران سفر کردند. در شهر آستارا به همراه هیئت اقتصادی و تجاری، جلسه کاملی با طرف ایرانی داشتند. در ماه‌های آینده نیز من به جمهوری آذربایجان سفر خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این روزها روند کار کمیسیون‌های مشترک رونق خوبی گرفته است و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

بذرپاش همچنین گفت: در پردیس ده‌هزار واحد مسکن مهر که از سال‌های دور باقی مانده بود به مردم تقدیم خواهد شد و ۲۸۰۰ واحد نیز در شهر پرند به مردم تقدیم خواهد شد.

وی افزود: ۱۶۰۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تقدیم شد. ۷۰ هزار نفر در در سایت ثبت نام کردند و مشمول این طرح شدند.

وی تصریح کرد: قیمت مسکن بدون هیچ دلیل منطقی افزایش قیمت داشته است که دلیلش سوداگری بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن یکی از رها شده‌ترین بازارها در کشور است و هیچ سقف و کفی در قیمت خرید و فروش و اجاره وجود ندارد. در همین راستا ورود کردیم و با همکاری دستگاه نظارتی بیش از ۲۸۰۰ مشاور املاک پلمب شدند.

وی افزود: به گفته آمار بانک مرکزی قیمت مسکن در تهران آمار کاهشی داشته است و همه تلاش خود را می‌کنیم این روند ادامه‌دار باشد.

بذرپاش در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای خدمت رسانی در اربعین گفت: جلسات اربعین با حضور رئیس جمهور تشکیل شده است و همچنین جلسات مفصلی در وزارت راه برگزار شده است.

وی افزود: مشکلات زیادی داریم و سفر اربعین با کمترین مشکل در حوزه حمل و نقل همراه شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیط‌های پرواز اربعین هنوز معلوم نشده و در یکی دو هفته آینده اعلام خواهد شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعداد پروازها و بلیط گفت: در حوزه بلیط تعداد پروازها کاهش پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: من جلسات مختلفی با سازمان‌های هواپیمایی کشور داشتم و از آنها خواستم بساط سوداگری باید جمع شود.

وی در خصوص شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی خودشان متضرر اصلی این موضوع هستند. در واقع زمانی که قیمت بلیط‌ها توسط واسطه‌ها گران‌تر از بازار اصلی فروخته می‌شود به طبع این سود برای شرکت‌های هواپیمایی نیست بلکه برای واسطه‌ها است.

وی گفت: یکی از هدف‌های اصلی ما اینکه بساط این سوداگری را جمع کنیم یکی از اقدامات ما در این مورد این بود که پروازهای چارتری را تا اطلاع ثانوی لغو کردیم.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی باید مستقیماً بلیط‌ها را به فروش برساند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا