اجتماعی

۱۷ نفر در تصادفات درون‌شهری استان سمنان جان باختند

۱۷ نفر در تصادفات درون‌شهری استان سمنان جان باختند



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ تقی کبیری در نشست خبری بعد از ظهر پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان از افزایش تصادفات درون شهری و جان باختن بر اثر این حوادث در استان خبر داد و ابراز کرد: در سال جاری ۱۷ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سال گذشته این شاخص ۱۰ نفر بود که نشان از افزایش ۷۰ درصدی تصادفات دارد، افزود: بیشترین میزان فوت مربوط به راکبان موتور سیکلت و عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی و پل‌های هوایی و محل‌های تردد مناسب و خط کشی شده در کنار توجه به چراغ راهنمایی یکی از دلایل کاهش تصادفات عابران در شهرها است، گفت: با احتیاط و توجه به مقررات می‌توان تصادفات را کاهش داد.

کبیری با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تصادفات درون‌شهری در استان سمنان چهار درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: رفع نقاط حادثه ساز در شهرهای استان سمنان برای کاهش تصادفات در دستور کار است.

وی از احصای ۱۱ نقطه حادثه خیز شهری در سمنان خبر داد و گفت: هفت نقطه پرخطر نیز در شهر شاهرود شناسایی و انجام عملیات عمرانی برای کاهش مخاطرات در آن مصوب شده است. از سوی دیگر باید گقت ۳۲ دستگاه در قبال کاهش تصادفات مسئول هستند که در مقوله آموزش و فرهنگ سازی و… می‌توانند به ما کمک کنند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا