اجتماعی

۱۷ کشور و نهاد میهمان هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم

۱۷ کشور و نهاد میهمان هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج بخش مسلمان اظهار داشت: در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیات بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

وی افزود: همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: تغییر اقلیم عوامل محدود کننده و تهدیدهای مهم در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می‌کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامدهای آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب¬آوری و کاهش آثار زیانبارآن را بررسی کند.

تاج بخش با بیان اینکه مقالات زیادی از پژوهشگران داخلی و خارجی به کنفرانس ارسال شده است، گفت: هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم به عنوان یک فرصت مناسب برای کشور است تا آخرین چالش‌های این حوزه از دریچه نگاه محققان و پژوهشگران کشور بررسی شود.

وی گفت: این کنفرانس آخرین راهکارها برای توسعه پایدار و چالش‌های پیش رو را مطرح و بررسی کرده و با ارائه راهکارهای مناسب، پشتیبان بخش اجرایی کشور در برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا