استان ها

۲۱۵۸ فروشگاه خرد طرح فجرانه را به مردم کردستان ارایه می‌دهند

۲۱۵۸ فروشگاه خرد طرح فجرانه را به مردم کردستان ارایه می‌دهند



به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه جمعه در بازدید از فروشگاه‌های طرح کالا برگ الکترونیکی و طرح تشویقی فجرانه در سنندج در جریان روند خدمت‌رسانی این فروشگاه‌ها قرار گرفت و با بیان اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی بنام طرح «طرح» که از ۱۷ بهمن آغاز و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد، به تبیین و تشریح جزئیات اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در استان پرداخت.

وی اظهار کرد: در این طرح مبلغ اعتبار خرید ۲۲۰ هزارتومان به ازای هر نفر برای دهک‌های یکم تا هفتم اختصاص یافته است.

پیشکاری در رابطه با این بازدیدها گفت: با توجه به استقبال خوب مردم استان از طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه و در راستای اجرای صحیح این طرح، بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌های سطح استان در حال اجراست و خوشبختانه در هیچیک از مناطق صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت برای خرید کالابرگ مشاهده نشد و خریدهای مردمی بر اساس دستورالعمل این طرح انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هدف از بازدید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های منتخب این طرح را نظارت مستقیم بر عرضه ۱۱ قلم محصول این طرح بیان کرد و افزود: توجیه متصدیان فروشگاه‌ها از نحوه فروش طرح کالابرگ فجرانه، میزان اعتبار و میزان وزنی کالاها، زمان اعتبار این طرح تا ۱۷ اردیبهشت و … از جمله اقدامات انجام شده در این بازدیدها بود.

پیشکاری گفت: نسبت به مرحله قبل طرح کالابرگ الکترونیکی میزان حمایت دولت از مبلغ ١٢٠ هزار تومان اعتبار تشویقی کالابرگی به ٢٢٠ هزار تومان افزایش یافته است و شرط خرید ٢٠٠ هزار تومانی نیز برای دریافت اعتبار خرید کالابرگی حذف شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد قرمز با قیمت‌های مبنا سال ١۴٠١ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت قیمت سبد مبنا سال ١۴٠١ با قیمت روز ١۴٠٢ از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

پیشکاری با اشاره به اینکه، نرخ مصوب این اقلام ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ هزار تومان است که این یازده قلم به نرخ روز سال ۱۴۰۲ محاسبه می‌شوند؛ افزود: در این طرح مبلغ ۵۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان توسط شخص پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت آن یعنی ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان باقی مانده از محل اعتبار کالابرگ محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: با شروع طرح کالابرگ الکترونیکی، قرارگاه استانی متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در سطح استان و متناظر آن در شهرستان‌ها تشکیل شد و خوشبختانه با آغاز این طرح استقبال خوبی از سوی مردم و همچنین فروشگاه‌های عامل این طرح انجام شد.

پیشکاری راه‌اندازی این طرح را در راستای سیاست‌های رفاهی و حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: بحث نیازهای افراد جامعه و دسترسی ارزان و آسان به سبد غذایی سالم و مقوی از اهداف راه‌اندازی این طرح است.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکانپذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کنند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

به گفته پیشکاری در استان کردستان ۲۱۵۸ فروشگاه خرد با ۲۱۸۹ صندوق و ۱۱۹ فروشگاه زنجیره‌ای با ۲۰۷ صندوق خدمات کالا برگ الکترونیکی و طرح فجرانه را به مردم ارائه می‌کنند.

گفتنی است؛ در این بازدید معاون امور اجتماعی اداره‌کل و رئیس اداره بیمه‌ای و آسیب‌های اجتماعی نیز حضور داشتند که در دو گروه مستقل به بازدید از فروشگاه‌های منتخب این طرح پرداختند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا