استان ها

۳۶۰ پک تحصیلی به دانش آموزان نیازمند آذربایجان غربی اهدا می‌شود

۳۶۰ پک تحصیلی به دانش آموزان نیازمند آذربایجان غربی اهدا می‌شود



حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال وقف جدیدی در استان ثبت نشده است و در حال حاضر تعداد ۶۹۱۳ مورد موقوفه و ۴۶ هزار و ۸۰۲ رقبه در سامانه جامع موقوفات استان ثبت شده است.

وی با اشاره به عملکرد اوقاف استان در اربعین سال جاری اظهار کرد: اربعین امسال در مرز تمرچین ۵۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۵ هزار شربت و ۲۰۰ کیلوگرم خرما در میان وعده تهیه و توزیع شد که این میزان در اربعین سال گذشته ۹۴ هزار پرس غذای گرم بود.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: در یک سال اخیر مبلغ ۷ میلیارد تومان در نیات مذهبی، ۲.۵ میلیارد تومان در نیات خیریه، ۶۵۰ میلیون تومان در نیات اجتماعی، ۱.۳ میلیارد تومان در نیات مدارس علوم دینی و ۱۴ میلیارد تومان در نیات مساجد جمعاً حدود ۲۵ میلیارد تومان در نیات فوق از جمله تعلیم قرآن، چاپ و نشر کتب مذهبی، روضه حضرت سیدالشهدا، تعزیه داری و اطعام دانش آموزان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست، طلاب علوم دینی، بازسازی و تعمیر مساجد و کمک به بیماران نیازمند هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در زلزله اخیر شهرستان خوی با هزینه ۱.۱ میلیارد تومان نسبت به تهیه و توزیع ۹۰ هزار پرس غذای گرم و تعدادی بخاری برقی بین زلزله زدگان اقدام شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا