اجتماعی

۷۳۰۰ پروژه فعال مدرسه‌سازی داریم

۷۳۰۰ پروژه فعال مدرسه‌سازی داریم



به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه خیرساز مصلی‌نژاد در اردبیل، اظهار کرد: با تخصیص اعتبار مناسب تلاش بر این است تا بخش عظیمی از این پروژه‌ها تا مهرماه سال آینده تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی تصریح کرد: خیران یاد و همراه صدیق نوسازی مدارس هستند که با همراهی خیران سعی می‌کنیم تا جریان مدرسه‌سازی را به یک نهضت عظیم تبدیل کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۹۵۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسید تا شاهد بهبود فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برای تحصیل مناسب نسل آینده باشیم.

خان‌محمدی محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت را رویکرد دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام کرد و افزود: روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی قبل از دولت سیزدهم ۵.۲۲ صدم متر مربع بود که این سرانه به ۵.۲۸ صدم متر مربع ارتقا یافته است.

خان‌محمدی دلیل رشد اندک توسعه فضاهای آموزشی را نرخ بالای مهاجرت در مناطق حاشیه شهرها اعلام کرد و ادامه داد: اولویت سازمان نوسازی مدارس ساخت مدرسه در مناطق با تراکم بالا است تا بتوانیم شرایط مناسبی را در بهبود فضاهای آموزشی شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: برای سال‌های آینده ساخت ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی پیش‌بینی شده که احداث این واحدهای آموزشی نقطه تحول در کانون اصلی مدرسه و محله خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس بیان کرد: رویداد مدارس آینده در قالب طرح‌های متنوع در حال اجرا است و تلاش بر این است تا با تأمین تجهیزات مناسب بتوانیم حرکت‌های مفیدی را انجام دهیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا