سیاسی

۷۳ داوطلب نمایندگی مجلس در استان سمنان ثبت نام کردند

۷۳ داوطلب نمایندگی مجلس در استان سمنان ثبت نام کردند



احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار مهر، از ثبت نام ۷۳ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان تا ظهر امروز خبر داد و ابراز کرد: ۲۴ نفر از این افراد برای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه برای حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۱۳ نفر ثبت نام خود را کامل کردند، افزود: در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۱۹ نفر و در حوزه انتخابیه دامغان ۱۷ نفر پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در پیش ثبت نام بررسی صلاحیت‌ها مطرح نیست و تنها مدارک شخصی و مثبته افراد شامل مدرک تحصیلی و شناسایی و … ملاک است، گفت: ثبت نام تا بیست و ششم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

ریواده با بیان اینکه هشت نفر از ۷۳ نفری که پیش ثبت نام خود را انجام دادند خانم هستند، گفت: حدوداً ۱۱ درصد از ثبت نام کنندگان خانم هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ نفر دیگری که برای انتخابات مجلس نام نویسی کردند، مرد هستند، گفت: ۵۱ نفر از کسانی که نام نویسی کرده ند مدرک فوق لیسانس ارائه داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در بین داوطلبان ۱۲ نفر دکتری و دو نفر دارای مدرک حوزوی هستند، گفت: مابقی نامزدها نیز مدرک تحصیلی لیسانس و کمتر دارند.

به گزارش مهر، حداقل مدرک مورد نیاز برای نام نویسی در انتخابات مجلس فوق لیسانس است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا