اجتماعی

۹۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش جذب می‌شوند

۹۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش جذب می‌شوند



به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی ظهر امروز شنبه در جمع مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد: تا پایان سال آینده تعداد ۹۲ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور جذب خواهند شد که از این تعداد ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و مابقی این معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش سطح کشور خواهند پیوست.

وی گفت: ما همواره باید مرور کنیم که چه نقشی را در منطقه، شهر، استان و آینده کشور و انقلاب خود ایفا می‌کنیم. راهبرد کلان آموزش و پرورش در دو عبارت خلاصه می‌شود؛ اول اینکه آموزش و پرورش باید در صدر تحول و گفتمان‌سازی قرار گیرد چرا که هیچ تحولی رخ نمی‌دهد مگر اینکه بذر آن در آموزش و پرورش کاشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار «مدرسه قوی ایران قوی» افزود: اقتصاد، فرهنگ، جامعه و سیاست قوی نمی‌شود مگر در مدرسه، با مدرسه و از مدرسه باشد. امروز در حال جراحی‌های سختی در کشور هستیم و هیچکدام نمی‌تواند موفق شود مگر اینکه در مدرسه شکل بگیرد؛ بنابراین ایران قوی از مسیر مدرسه قوی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش ما در کسری بودجه، کسری ناشی از یارانه‌های پنهان و آشکار است، افزود: مدرسه و آموزش و پرورش باید روی میز کار همه مسئولان کشور قرار بگیرد. راز اجرایی نشدن سند تحول بنیادین، کمبود منابع بودجه نیست اگر چه این موضوع مهم است اما راز دست نیافتن به اهداف سند، یکی نشدن ما از درون و برون است.

مراد صحرایی ادامه داد: نقش وزارتخانه‌های دیگر در آموزش و پرورش کم نیست اما به صورت جدا کار می‌کنند در حالی که در سند تحول بنیادین هدف این است که همگی با هم کار کنند.

وی اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش را به یک درخت تشبیه کنیم، ریشه آن کودکستان‌ها و دوره ابتدایی، تنه آن دوره متوسطه اول و میوه آن متوسطه دوم و دانشگاه است. هر چه توجه به بخش پایینی بیشتر باشد، بخش بالایی نیز نتیجه بهتری می‌دهد. پول را برای آسیب‌های اجتماعی و اشتغال بیکاران، هزینه می‌کنیم در حالی که این آسیب می‌توانست از دوره مدرسه رخ ندهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل دوم، اصل و قانون توان است؛ اگر دستگاه‌های اجرایی بهترین کارکرد را داشته باشند اما دور از هم کار کنند، مادامی که دور از هم کار می‌کنند، رویکردشان نقطه‌ای است اما اگر با هم و شبکه‌ای کار کنند به توان می‌رسند؛ دستگاه‌ها و سازمان‌های موفق به این شکل عمل می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: راز بهره‌وری بخش خصوصی و بهره‌وری مدارس غیر دولتی به دلیل به هم پیوسته بودن اجزای آن است. اگر با هم کار کنیم به توان هم می‌رسیم. قانون پارکینسون این است که کارها به اندازه‌ای که وقت دارند، کش پیدا می‌کنند. یکی از تفاوت‌های بخش خصوصی و دولتی در این است؛ بخش خصوصی چون خود باید درآمدزایی کند، زمان را کم می‌کند.

وی تاکید کرد: باید با هم و با اتحاد، دقیق و سریع آموزش و پرورش را روی سطح قرار دهیم. ماهیت کار آموزش و پرورش کاری جمعی و با مشارکت ذی‌نفعان است. خیلی‌ها به ما بد و بیراه گفتند اما این یک واقعیت است که کیفیت آموزش ما خوب نیست و پنهان کردن واقعیت، کمکی به حل مساله نمی‌کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا