اخبار سربازی و نظام وظیفه

۹ هزار و ۵۰۰ سرباز آموزش فنی حرفه ای دیدند



پوراندخت نیرومند در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران و با هدف توانمندسازی مهارت شغلی سربازان وظیفه و جذب آنان به بازار کار پس از پایان دوران سربازی، دوره آموزشی فنی و حرفه ای در پادگان‌ها برگزار شد که در هر روز کاری ۴۶ نفر و در طول هر ماه بیش از یک هزارنفر و در طول ۹ ماه سال جاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه در سطح استان تهران آموزش فنی و حرفه ای دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران افزود: سربازان نیروی مسلح طی ۹ ماه سال جاری ۵ هزار و ۵۴۳ نفر در محیط واقعی کار و ۴ هزار و ۲۷ نفر نیز در کارگاه‌ها ی ثابت در این دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند که پس از شرکت در آزمون ۳ هزار و ۱۸۰ نفر از این افراد موفق به کسب گواهی نامه مهارت شغلی شدند.

نیرومند تصریح کرد: استفاده بهینه دانش آموختگی دراین دوران سبب می‌شود سربازانی که هیچ گونه مهارت شغلی ندارند با حضور دردوره آموزشی فنی و حرفه ای علاوه بر توانمند سازی و کسب مهارت، نگرانی شغلی آنان پس از پایان دوران سربازی نیز به حداقل برسد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاکید کرد: سربازانی که پس از گذاران دوره و یا دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای موفق به اخذ گواهی نامه مهارت می‌شوند می‌توانند پس از پایان دوران خدمت در مشاغل دولتی، خصوصی شرکت‌های معتبر، آزاد و حتی خارج از کشور به فعالیت مشغول شوند.

نیرومند همچنین با اشاره به تعداد مراکز آموزشی این اداره کل در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران ۲۸ مرکز آموزشی مشغول فعالیت هستند و طی سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر در دوره‌های آموزشی این مراکز شرکت کردند.

منبع:مهر

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا