سیاسی

صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را به سمت مناطق محروم هدایت کند

صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را به سمت مناطق محروم هدایت کند



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با بیان اینکه اشتغال زایی از اهداف اصلی دولت است و تمرکز ویژه ای بر ابعاد مختلف آن دارد، گفت: در حوزه اشتغال اعلام کردیم که یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و امروز از این عدد عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید امروز یک نهاد فعال و توانمند در حوزه اشتغال زایی است که ضمن ایفای مأموریت‌های تسهیلاتی و پولی، ابزار و بازوی حاکمیت برای تحقق کارآفرینی اجتماعی نیز هست. صندوق به نسبت سهم و گردش مالی و اقتصادی که در مجموعه اقتصاد کشور دارد نقش فراتر و موثرتری در تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال زایی ایفا کرده است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور اظهار کرد: بررسی مدل‌های مختلف جهانی نشان می‌دهد که برای اشتغال زایی باید در حوزه‌های مربوط به اشتغال‌های خرد، اشتغال‌های خانگی، کارآفرینی اجتماعی، کارآفرینی مردم پایه و بنگاه‌های کوچک متمرکز شویم.

وی به عملکرد صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: امسال برنامه پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که در اشتغال و معیشت مردم اثر قابل توجهی دارد.

منصوری تاکید کرد: موضوعاتی همچون فناور شدن، کادرسازی، افزایش سرمایه، عمل به توافقات گذشته و برگزاری رویدادهای خلاقانه باید در دستور کار صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

معاون اجرایی رییس جمهور بر لزوم توجه مضاعف به مناطق محروم و مستضعف تاکید کرد و گفت: صندوق باید تسهیلات را به سمت مناطق محروم هدایت و فرایند پرداخت تسهیلات را آسان کند. هر چقدر قشر محروم تقویت شوند برکت در کار ایجاد خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات نعمت الله رضایی مدیرعامل سابق صندوق کارآفرینی امید تقدیر و هادی آقابابایی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق کارآفرینی امید معرفی گردید.

عضو هیات مدیره بانک صادرات و سینا، معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک صادرات ایران، مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، معاون اقتصادی بنیاد تعاون بسیج و عضویت در هیات مدیره مجموعه‌های گروه بهمن، تراکتورسازی ایران، گروه مالی سپهر صادرات و چند شرکت دیگر از سوابق هادی آقابابایی است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا