اقتصادی

راه آهن میانه- تبریز سبزترین طرح ریلی کشور است



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش صبح جمعه در آئین افتتاح راه‌آهن بستان آباد – تبریز و ایستگاه خاوران تبریز با حضور رئیس جمهور افزود: در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت‌ها با ظرفیت دو خطه شدن نیز احداث شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی راه آهن تبریز متصل شود، افزود: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می‌شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: مقرر شده با برنامه‌ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل و نقل مسافر به این مسیر منتقل و تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل و نقل بار و ترانزیت استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران در حوزه حمل و نقل گفت: توسعه زیرساخت‌ها بدون توسعه حمل و نقل ریلی امکان پذیر نبوده بنابراین سیاست توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از اولویت‌های این وزارتخانه است.

بذرپاش با بیان اینکه کشورها برای مشارکت در تکمیل کریدورها و زنجیره‌ها ابراز تمایل دارند ادامه داد: تکمیل این کریدورها و استفاده از ظرفیت‌های ارزآوری آن‌ها، ثروت آفرینی بیشتری از نفت به ویژه برای آینده سرزمین و فرزندان ما به دنبال خواهد داشت.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا