استان ها

اختصاص یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خوزستان

اختصاص یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنجشنبه نشستی ویدئو کنفرانسی با موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و با ارتباط تصویری جمعی از استانداران و مسئولان استان‌ها برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در پایان این نشست ویدئو کنفرانسی توضیح داد: در استان خوزستان حدود سه میلیون هکتار زمین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ظرفیت وجود دارد که تاکنون ۶۵۰ هزار هکتار از آن انجام شده و دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار هکتار باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس قرارداد امسال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که تحت نظر بسیج فعالیت می‌کند بناست وزارت جهاد کشاورزی و بسیج کار را پیگیری نمایند و سهم استان ما از این قرارداد یک میلیون هکتار طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است که باید صورت گیرد.

حسینی محراب اظهار کرد: در طرح‌های آبخیزداری در مسیر رودهای موقت بندهایی ایجاد می‌شود و از این طریق ذخیره‌سازی آب برای مصارف کشاورزی و سایر مصارف انجام می‌شود و چشمه‌ها و قنات‌ها فعال می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: آبخوان‌داری نیز در مناطقی که دشت و صحرا است برای مهار آب و جلوگیری از سیلاب‌ها انجام می‌شود به این صورت که کانال‌هایی کشیده می‌شود و در دو طرف این کانال‌ها خاکریزهایی ایجاد می‌شود و این آب‌های آزاد را مهار می‌کند و برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای این طرح با کمک بسیج و وزارت جهاد کشاورزی اشتغال خوبی برای مردم محلی ایجاد شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا