سیاسی

حضور ابراهیم رضایی در مجمع پارلمانی بریکس

حضور ابراهیم رضایی در مجمع پارلمانی بریکس



به گزارش خبرگزاری مهر ابراهیم رضایی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته (٢٢ فروردین) جهت شرکت در نشست مشترک مجمع پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد.

با توجه به عضویت کشورمان در گروه بریکس، این نشست به منظور تبادل اطلاعات و هماهنگی برنامه دهمین مجمع پارلمانی کشورهای عضو بریکس که در آینده نزدیک در روسیه برگزار خواهد شد، فعالیت خود را از امروز در شهر مسکو آغاز می‌کند.

ریاست دوره‌ای بریکس پس از آفریقای جنوبی در سال جاری به روسیه واگذار شد؛ در این نشست کشورهایی از جمله هند، مصر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اتیوپی، برزیل، چین و دیگر کشورهای عضو در این گروه، شرکت خواهند کرد.

گروه بین‌المللی بریکس (BRICS) متشکل از پنج قدرت نوظهور اقتصادی برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی است که ب i واسطه دارا بودن بیش از ۳۰ درصد از مساحت کره زمین، نیمی از جمعیت جهان و بیش از ۳۰ درصد از قدرت اقتصاد جهانی از ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد دنیا و اهمیت بسیاری در حوزه همکاری‌های فرامنطقه‌ای برخوردار است. از ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) شش کشور جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتیوپی و مصر به عضویت کامل گروه بریکس درآمدند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا