اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

راه‌یابی بیش از هزار سرباز به مرحله سازمانی مسابقات مهارتی

راه‌یابی بیش از هزار سرباز به مرحله سازمانی مسابقات مهارتی



به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله جوانی معاون فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره تعداد برگزیدگان مرحله استانی مسابقات مهارتی سربازان اظهار کرد: مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های مصوب سال جاری است و با جدیت تمام این مسابقات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۲ مرحله شهرستانی و استانی مسابقات برگزار شده است، گفت: در حال حاضر در آستانه برگزاری مرحله سوم یا همان سازمانی هستیم و ۲ مرحله قبلی با کیفیت بالایی برگزار شد.

معاون فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از اهداف ما در این مسابقات شناسایی استعدادهای برتر و برنامه‌ریزی برای ارتقا توانمندی سربازان است و به دنبال این هستیم که سربازان ماهر شناسایی شوند و بتوانیم این پنجه‌های کارآمد را حمایت و هدایت کنیم.

جوانی اشاره‌ای به مشکل اشتغال جوانان در کشور کرد و گفت: امروزه یکی از مشکلات اصلی جامعه بحث بیکاری جوانان است و در همین راستا نیروهای مسلح در کنار مأموریت ذاتی خود، به مساله مهارت‌آموزی ورود پیدا کرده‌اند تا شرایطی فراهم شود که جوانان بتوانند بعد از اتمام خدمت سربازی، اشتغال و کار مناسبی را برای خود داشته باشند.

وی درباره مشارکت کنندگان مرحله استانی این مسابقات گفت: در دومین مرحله مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نزدیک به ۷ هزار و ۹۵۰ سرباز وظیفه با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۱۶۳۸ نفر به مرحله سازمانی راه پیدا کردند.

معاون فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: از ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۵۵ نفر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۴۶۸ نفر، فرماندهی انتظامی کشور ۵۱۰ نفر و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ۱۰۵ نفر به مرحله سازمانی که سومین مرحله مسابقات است راه پیدا کردند.

جوانی افزود: مرحله پایانی این دوره از مسابقات در دهه مبارک فجر سال جاری برگزار خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا