سیاسی

مشکل آب منطقه چاروایماق باید به سرعت حل شود



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع پرشور مردم چاروایماق گفت: منطقه چاراویماق و هشترود جزو مناطق نادر کشور است که هم در زیر زمین ذخایر باارزش دارد و هم روی زمین دارای مناطق حاصلخیز است.

وی با اشاره به محرومیت موجود در شهرستان چاروایماق، تیمی متشکل از استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار و با حضور افراد مجرب و صاحب نظران را مأمور کرد تا ظرف مدت حداکثر ۲ ماه تمام مسائل و مشکلات این منطقه را احصا و برای رفع محرومیت برنامه کوتاه مدت ارائه کنند.

رئیسی ادامه داد: این تیم کارشناسی باید با برگزاری جلسات مختلف و ارائه راهکارهای عملی و کوتاه مدت با هماهنگی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، زمینه‌های رفع محرومیت این منطقه بسیار با استعداد و دارای ظرفیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و برنامه ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستاها فعال شده و مردم برای زندگی در این مناطق ترغیب شوند، اظهار کرد: باید به نحوی عمل کنیم که برای زندگی روستایی امیدواری‌های لازم ایجاد شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه منطقه چاروایماق به هیچ عنوان محروم نیست، بهره برداری از ثروت‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد و یاداور شد: ذخایر و ظرفیت‌های این منطقه که به لحاظ معدنی، صنعتی و به خصوص کشاورزی دارای امکانات خدادادی است باید به دست جوانان منطقه به ثروت تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف امسال و پایان سال آینده به طور جهادی و جهشی کارهای به طور جدی انجام شود تا مردم احساس رضایت کنند و دولت نیز حمایت می‌کند تا ذخایر و معادن و کشاورزی منطقه رونق بگیرد.

آیت الله رئیسی مردم چاروایماق را دارای توانمندی‌های بالا دانست و با بیان اینکه مردم این منطقه باید از امکانات روزمینی و زیرزمینی بهره مند شوند، گفت: بهره برداری از معادن و فعال سازی صنعت و کشاورزی را باید توسعه دهیم و اینکه تاکنون چرا این اقدامات انجام نشده و چرا مردم این خطه به تبریز و کرج مهاجرت کرده اند، جای سوال دارد.

وی با طرح این پرسش را آیا رفع مشکلات امکان پذیر است یا نه؟، گفت: بله و هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و همه مشکلات قابل رفع است و به دست مردم و جوانان ایران اسلامی و آذربایجانی حل می‌شود و مردم باید احساس کنند اقتصاد، معدن، صنعت و کشاورزی به نحوی است که ماندگار می‌شوند.

رئیس جمهور افزود: بله و هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و همه مشکلات قابل رفع است و به دست مردم و جوانان ایران اسلامی و آذربایجانی حل می‌شود و مردم باید احساس کنند اقتصاد، معدن، صنعت و کشاورزی به نحوی است که ماندگار می‌شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی امکاناتی همچون آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه و جاده بسیاری از روستاها ایجاد شده است، افزود: اما در همین روستاها مردم آماده حضور و زندگی ندارند و به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ می‌روند که شاید بگویند اقتصاد روستا و اقتصاد کشاورزی صرفه ندارد و دنبال درآمدیم که حرف درستی است.

رئیسی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم چاروایماق در روز مبارک جمعه، گفت: شهرستان‌های چاروایماق و هشترود دارای استعدادهایی است که جزو مناطق نادر دارای منابع ارزشمند زیرزمینی و روزمینی کشور هستند با اراضی حاصلخیز و همه منطقه دارای مزیت است برای رشد و پیشرفت اقتصادی که باید از آنها بهره برد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا