سیاسی

وضعیت امروز غزه افشاکننده ماهیت اصلی کشورهای غربی است

وضعیت امروز غزه افشاکننده ماهیت اصلی کشورهای غربی است



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در دیدار «علی لامین زین» نخست‌وزیر نیجر، روابط جمهوری اسلامی ایران با نیجر و عموم کشورهای آفریقایی را ورای روابط سیاسی و دیپلماتیک و مبتنی بر علایق قلبی میان ملت‌ها عنوان کرد و با تمجید از گام‌های بلند ملت نیجر در مسیر استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی، گفت: قطعاً ملت مسلمان نیجر با چنین روحیه‌ای و با تکیه بر داشته‌های خود آینده‌ای بسیار روشن خواهند داشت.

رییسی در ادامه با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا و کشورهای غربی در غارت منابع و ثروت ملت‌ها در پوشش شعارهای حقوق بشری و ایجاد امنیت، گفت: وضعیت امروز غزه و آنچه بر مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد، افشاکننده ماهیت اصلی این کشورهای مدعی است و نشان می‌دهد که جان انسان‌ها هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد و این شعارها را صرفاً برای منافع خود به‌کار می‌برند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و نیجر وجود ندارد، بر آمادگی کشورمان برای تبادل ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه انرژی، صنعت و معدن و صدور خدمات فنی مهندسی تأکید کرد.

علی لامین زین نخست وزیر نیجر نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، مبانی مشترک دینی، استقلال‌طلبی و حق‌خواهی را از جمله نقاط اشتراک میان دو ملت ایران و نیجر بر شمرد و افزود: این اشتراکات موجب شده است که نیجر، جمهوری اسلامی ایران را دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکا برای خود در جهان بداند.

نخست‌وزیر نیجر در ادامه با تبیین وضعیت داخلی و روابط خارجی کشورش، بر علاقمندی نیجر برای توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا