اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

حدادی: فروش سربازی به شیوه مصوب شده یک بی عدالتی آشکار است



یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فروش سربازی بر اساس آنچه که به تصویب رسیده است یک بی عدالتی آشکار است.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، علی حدادی نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظر آباد در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

‏«بیش از آنکه مسئله خرید ‎سربازی مطرح باشد غنی سازی آن اهمیت دارد. بهتر است با همفکری‌ دولت، مجلس و نیروهای مسلح سعی شود تا زمانی که در خدمت سربازی صرف می‌شود منجر به رشدجوان و استفاده از توانایی‌ها و تخصص او در جهت کمک و رفع نیازهای کشورباشد

فروش این چنینی‌سربازی یک بی‌عدالتی آشکار است.»

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای برای مشمولان غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متاهل و بالاتر از ۳۵ سال امکان خرید سربازی را میسر دانسته است. بر اساس این مصوبه دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خواهند بود.این مصوبه واکنش های زیادی را در سطح جامعه به دنبال داشته و قشر اعظمی از جامعه آن را خلاف عدالت اجتماعی تلقی کرده اند.

همچنین در مصوبه ای دیگر مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و حداقل ۲ فرزند کارت معافیت نیز به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا