استان ها

تأمین زمین نهضت ملی مسکن به ۵۰ هزار هکتار رسید

تأمین زمین نهضت ملی مسکن به ۵۰ هزار هکتار رسید



به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در شیراز اظهار داشت: میزان زمین تأمین شده برای اجرای این طرح بی‌سابقه بوده در حالی که در مسکن مهر در مجموع هشت هزار هکتار زمین تأمین کردیم امروز و در طرح نهضت ملی مسکن در آستانه تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین در کل کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: در استان فارس تاکنون تأمین افزون بر ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار قطعی شده و حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار در آستانه قطعی شدن است یعنی عدد زمینی که در استان تأمین می‌شود کمی کمتر از کل زمین تأمین شده برای مسکن مهر در کل کشور است و این عدد نه کم سابقه بلکه بی سابقه است.

بذرپاش اظهار کرد: اخیراً با آمدن مدیریت جدید در بنیاد مسکن بحث واگذاری زمین روستایی که در مقطعی یک آرزو بوده در دستور کار قرار گرفته و امروز در یکی از روستاهای اطراف شیراز شاهد این اتفاق هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال هدفگذاری کرده‌ایم که ۵۰۰ هزار فقره واگذاری انجام شود و سال آینده هم همین میزان واگذار شود که عدد بسیار قابل توجهی است.

بذرپاش افزود: این زمین‌ها نه به شکل خام بلکه پس از آماده سازی به مردم تحویل داده می‌شود که برای آماده سازی این زمین‌ها نیز رقم بسیار بالایی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع کار بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن در کشور در حال انجام است و اگر نظام بانکی قدری بیشتر همراهی کند میزان ساخت و ساز مسکن چه شهری، چه روستایی و چه خودمالکی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در خصوص ویلایی سازی‌ها افزود: ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ما است و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

بذرپاش، با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور گفت: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم در حوزه راهسازی مهندسان ایرانی به سطح قابل توجهی از توانایی رسیده اند که قابل افتخار است و برخی از کشورهای منطقه درخواست دارند که از ظرفیت و توان مهندسان و شرکت‌های ما برای اجرای پروژه‌های راهسازی خودشان استفاده کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا