اقتصادی

تست درایو محصولات تجاری بهمن در مشهد برگزار شد

تست درایو محصولات تجاری بهمن در مشهد برگزار شد



به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر تست درایو محصولات تجاری بهمن در مشهد برگزار شد و دو شرکت بهمن دیزل و سیبا موتور محصولات خود را در مشهد به محک آزمون رانندگان با تجربه سپردند.

محصولات BD500 و FAW460 در اختیار رانندگان قرار داده شد تا کیفیت فنی این محصولات را بی‌واسطه لمس کنند. همچنین FORCE 12 تن و ۸ تن و همینطور امپاور BD300 نیز در معرض دید قرار گرفت و مخاطبان از نزدیک شاهد قابلیت‌ها و امکانات این محصولات بودند. این رویداد ۲۷ و ۲۸ تیر در پایانه باربری خبیری مشهد برگزار شد.

همچنین در حاشیه این رویداد کارشناسان فنی این شرکت‌ها به سوالات رانندگان پاسخ دادند. پایانه مشهد چهارمین تجربه آزمون کیفیت محصولات تجاری بهمن در یک سال گذشته است. پیش از کرمان و بندرعباس میزبان محصولات امپاور BD500 و FAW460 بودند. فورس ۱۲ تن چه ویژگی‌هایی دارد؟ کامیون فورس F210 با موتور CUMMINS با حجم ۴۵۰۰CC توانایی حمل ۱۲ تن بار را دارد.

فورس F210 یک خودروی تجاری ایمن، مدرن و راحت است. فورس ۱۲ تن باری ایمن است چون از فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد. ترمز به عنوان مهمترین ابزار ایمنی خودرو در فورس ۱۲ تن از پیشرفته‌ترین روش‌ها بهره می‌گیرد و از سایر رقبای داخل کشور خود برتر است. ترمزهای دیسکی- کاسه‌ای این خودروی تجاری با کمک سیستم‌های کنترل الکتریکی EBS و سیستم ضدلغزش ASR در کنار سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS و سیستم کنترل پایداری ESC کیفیت عملکرد ترمزها را در مقایسه با محصولات مشابه بازار ایران به طرز محسوسی ارتقا داده است.

تجاری F210 یک خودروی تجاری مدرن است چون از فناوری‌های مدرن برای آسایش راننده استفاده می‌کند؛ جلو آمپر TFT، صندلی پنوماتیک با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و کابین بزرگ و ارگونومیک آن فورس ۱۲ تن را در رده خودروهای تجاری قرار می‌دهد. فورس ۱۲ تن را بادی یک خودروی با آسایش دانست چرا که با طراحی مولتی مدیای به روز، گرمکن آئینه‌های برقی و تهویه مطبوع یک محیط کار با کیفیت را در اختیار رانندگان تجاری ایجاد می‌کند. همچنین برخی امکانات نظیر جک بالابر برقی، قطع کن باتری، تنظیم گاز درجا، آبگیر سوخت این محصول را جزو محصولات رده بالا قرار داده است.

امپاور BD300 تحولی در ناوگان تجاری کامیون امپاور BD300 محصول بهمن دیزل است که توانایی حمل ۱۹ تن بار را دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این محصول سهم خوبی در بازار خودروهای تجاری ایران خواهد داشت. کامیون BD300 از موتور شناخته شده CUMMINS بهره می‌برد که با حجم موتور ۶۷۰۰CC قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. این کامیون از محصولات تجاری‌های پیشرفته بازار است. ترمزهای جلو و عقب BD300 کاسه‌ای است و در این خودرو از سیستم‌های به‌روز کنترل الکترونیکی ترمز (EBS)، سیستم ضدلغزش (ASR)، ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)و سیستم الکترونیکی پایداری (ESC) به منظور حفظ ایمنی راننده، بار و شهروندان استفاده شده است. این کامیون از نظر امکانات و تجهیزات، مدرن است.

فناوری‌هایی مانند هشدار حرکت بین خطوط (LDWS) و سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی (HSA)، تاییدیه استحکام کابین بر اساس استاندارد و کروز کنترل تنها بخشی از ویژگی‌های شاخص این کامیون است که آن از با سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند. به همین ترتیب صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و دارای گرمکن و سردکن کیفیت رانندگی را افزایش می‌دهد و از شدت خستگی رانندگان خودروهای تجاری می‌کاهد و همین امر سبب کاهش احتمال بروز تصادف می‌شود. کامیون امپاور BD300 پس از کشنده امپاور BD500 دومین محصول بهمن دیزل است.

فاو ۴۶۰؛ کشنده‌ای خوشنام در میان تجاری سواران کشنده فاو ۴۶۰ موتوری با حجم ۱۱۰۵۰cc از برند WUXI ۶ سلیندر خطی توربوشارژ استفاده می‌کند. گیربکس دستی ZF با ۱۶ دنده، قدرت خوبی به این کشنده می‌دهد. ترمزهای جلو فا و۴۶۰ دیسکی و ترمز عقب آن کاسه‌ای بوده که با کمک فناوری‌های پیشرفته EBS+ESC قدرت ایمنی این کشنده ارتقا پیدا کرده است. فاو ۴۶۰ را باید یک کشنده دوستدار راننده دانست. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و بخاری درجا، آئینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، صندلی راننده تمام بادی، دو جای خواب به همراه یخچال در کنار مولتی مدیا لمسی رانندگی راحت و لذت بخشی را برای تجاری سواران فاو رقم می‌زند. به همین ترتیب فاو ۴۶۰ مجهز به فناوری کنترل حرکت بین خطوط (LDWS) و فناوری اخطار تصادف (FCW) و دوربین محیطی با دید چهار طرف رانندگی با این خودروی تجاری را ایمن می‌کند.

‏BD500 کشنده بهمن دیزل امپاور BD500 کشنده‌ای در تراز دنیا کشنده امپاور BD500 با موتور شناخته شده CUMMINS با حجمی معادل ۱۱۸۰۰CC توانایی حمل ۴۴ تن بار را دارد. این کشنده از سال ۱۴۰۱ توسط شرکت بهمن موتور تولید و روانه بازار می‌شود. موتور این کشنده ۶ سیلندر خطی و توربو شارژ با تزریق مستقیم است. همچنین امپاور یک گیربکس مشهور را در دل خود جای داده است.

گیربکس ZF برندی معتبر است که خیال راننده را مطمئن می‌کند. فناوری‌های جدید بر ترمزها و سیستم‌های ایمنی خودروهای تجاری متمرکز شده است. امپاور از ترمزهای دیسکی-پنوماتیک با فناوری کنترل الکترونیکی ترمز (EBS) و سیستم ضدلغزش ASR و سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS و سیستم الکترونیکی پایداری ESC بهره می‌برد. کنارهم قرار گرفتن این فناوری‌ها در یک خودروی تجاری فرصت پیمایش در جاده‌های کوهستانی، برفی و بارانی و… را فراهم می‌کند.

بنابراین این تکنولوژی‌ها علاوه بر افزایش امنیت رانندگی منجر به ایجاد موقعیت‌های بهتر تجاری نیز می‌شود. به همین ترتیب فناوری‌های نظیر خط خوان، سیستم هشدار از عقب و جلو و کروز کنترل همچون دستیاری همیشه هوشیار در کنار رانندگان تجاری حضور دارند که تجربه خوبی از ر +انندگی را رقم می‌زنند. از سویی دیگر بر اساس ارزیابی‌ها و نیازسنجی بازار، ظرفیت سوخت یکی از نیازهای جدی رانندگان تجاری است. بکارگیری دو مخزن سوخت با ظرفیت ۹۴۰ لیتر در واقع پاسخی به این نیاز بازار بوده که توسط بهمن دیزل داده شده است. در نهایت امپاور BD500 را می‌توان یک کشنده مدرن و قدرتمند دانست. این کشنده به سبب کسب استانداردهای اروپا و مجوز حمل کالای خطرناک می‌تواند فرصتی جذاب برای رانندگان تجاری و شرکت‌های حمل و نقل باشد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا