سیاسی

دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد

دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد



به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۳، بند الحاقی ۳ تبصره ۴ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

وزارت نفت مکلف است سهمیه اعتباری نفت گاز به کلیه وسایل نقلیه برون شهری را بر اساس میزان پیمایش هر وسیله نقلیه در دوره زمانی مشخص محاسبه و تعیین کند. مبنای محاسبه پیمایش هر خودرو بر اساس اطلاعات دریافتی از بارنامه الکترونیکی برخط و مسافت طی شده مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی و فراجا خواهد بود.

وزارت راه و شهرسازی و فراجا مکلفند کلیه داده‌های مورد نیاز برای راستی آزمایی پیمایش خودروهای مشمول این بند از جمله اطلاعات دوربین‌های پایش (کنترل) شدآمد (ترافیک) بین شهری را در اختیار شرکت تابعه وزارت نفت قرار دهند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و فرماندهی نیروی انتظامی مکلفند حسب مورد تمام تجهیزات مورد نیاز برای این اجرای حکم این بند را فراهم کنند.

۱- آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت نفت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و فراجا تهیه می‌شود.

۲- دریافت هرگونه مبلغی تحت عنوان شرکت‌های زنجیره‌ای، برند یا هر عنوان دیگری که صرفاً واسطه بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و سی. ان. جی می‌باشد، ممنوع است.

معادل حق‌العمل جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و سی ان جی سهمیه اعتباری بنزین و یا سایر فرآورده‌های نفتی در منابع و مصارف تبصره ۸ این قانون محاسبه نشده و مبالغ مذکور حسب مورد از محل فروش سوخت برداشت می‌شود.

۳- فرماندهی نیروی انتظامی موظف است با همکاری وزارت نفت حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به متقاضیان را کمتر از یک هفته کاهش دهد، پس از تحقق این امر وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت تابعه ذیربط تصمیمی اتخاذ نماید که حداقل ۹۵ درصد خودروهای بنزین‌سوز و نفت و گازسوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا