سیاسی

مستشاران نظامی ایران جهت مبارزه با تروریسم در سوریه فعالیت دارند

مستشاران نظامی ایران جهت مبارزه با تروریسم در سوریه فعالیت دارند



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های تلفنی امروز چهارشنبه خود، با یان بورگ وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای این شورا را بر عهده دارد، به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در خصوص حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، جزئیات و ابعاد این حمله تروریستی را تشریح کرد و آن را نقض صریح قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های وین دانست.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان در سوریه ۱۳ تن از جمله ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروندی سوری به شهادت رسیدند، افزود: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت دولت سوریه، با گذرنامه دیپلماتیک و در جهت مبارزه با تروریسم در سوریه فعالیت دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر انتظار جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد بعنوان نهاد حافظ صلح و امنیت برای صدور قطعنامه در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران تاکید کرد و افزود رژیم اسرائیل می‌بایست در چهارچوب حقوق بین الملل مجازات شود.

یان بورگ وزیر خارجه مالت نیز که کشورش در حال حاضر رئیس دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، این حمله را ناقض قوانین بین المللی و بشر دوستانه دانست.

وزیر خارجه مالت همچنین بر اهمیت حضور فعال کشورمان در جلسه هجدهم آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف تلاش برای برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا