اجتماعی

پشت هر دشمنی با مسلمانان، آمریکا و رژیم صهیونیستی فعال هستند

پشت هر دشمنی با مسلمانان، آمریکا و رژیم صهیونیستی فعال هستند



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در همایش راهکارهای مواجهه با اسلام هراسی که با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف در مکه مکرمه برگزار شد، گفت: برخورد با منطق حکیمانه مسلمانان و اسلام و اسلام‌ستیزی در جهان غرب پدیده جدیدی نیست.

وی با اشاره به سابقه تاریخی این اتفاق خاطرنشان کرد: این مسئله از دوران بعثت در مکه آغاز و شخص پیامبر (ص) و یاران با وفایش در همین مکه بارها مورد اذیت و آزار جسمی و روحی قرار گرفتند و در جنگ‌های بدر، احد، خندق و خیبر فراگیر تر شد. پس از آن با گسترش اسلام در قرن‌های اولیه هجرت (قرن هشتم میلادی)، از ایتالیا و فرانسه گرفته تا اسپانیا، نوعی هراس از مسلمانان و اسلام در جهان مسیحیت ظهور کرد و جنگ‌های صلیبی را به بار آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: پس از احیای مجدد و بازیابی هویت جهان اسلام توطئه تجزیه کشورهای اسلامی و مستعمره کردن آنها پیگیری شد و رژیم جعلی صهیونیستی را در قلب کشورهای اسلامی بنا کردند. البته از اواخر قرن بیستم به ویژه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به تدریج ترس از اسلام و مقابله با مسلمانان در غرب در ابعاد جدیدی آغاز شد.

وی افزود: به بهانه واقعه ۱۱ سپتامبر و دیگر وقایع، حملات زیادی توسط غربیان به مسلمانان، قرآن و مساجد صورت پذیرفت و ضدیت و ستیز با اسلام در سخنان و مواضع برخی از مسئولان سیاسی و رهبران مذهبی این جوامع ظاهر شد و صدها فیلم، کتاب و خبرهای جعلی در جوامع غربی منعکس شد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: امام خمینی (ره) در خطاب به جوانان مسلمان به تاریخچه این مساله اینگونه اشاره می‌کنند: دشمنان اسلام از روز اول می‌خواستند که پیغمبر اسلام موفق نشود به‌‎ ‏اینکه اسلام را در جزیرة العرب تحقق بدهد.

وی ادامه داد: آنها تمام همّشان این بود که اسلام تحقق پیدا‎ ‏نکند. برای اینکه، اسلام را با منافع خودشان مخالف می‌دیدند. متوجه شده بودند که‌‎ ‏اگر پیغمبر اسلام غلبه کند، آنها دیگر نمی‌توانند ظلم و غارتگری انجام دهند لذا مجهز شدند و همه قشرها را بر ضد رسول خدا تجهیز کردند اما بحمدالله موفق‌‎ ‌‏نشدند و امروز شاهد ضدیتی هستیم که در صدر اسلام و مواجهۀ اسلام‌‎ ‌‏با کفر بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای دام ظله نیز می‌فرمایند: امروز با اسلام مبارزه می‌کنند؛ چرا؟ چون اسلام مایه رشد جوامع است، مایه حرکت انسان‌ها، بُروز استعدادها و پدید آمدن یک تمدّن معنوی و مادّیِ مشترک و توأمان است.

وی ادامه داد: چون اسلام می‌تواند جلوی تعدّیّاتِ تمدّنِ مادّیِ ظالمِ امروز را بگیرد با اسلام مبارزه می‌کنند. تشکیل گروه‌های تروریست به نام اسلام هم یکی از توطئه‌هاست. همچنان که کشورهای اسلامی را دچار جنگ و جدل و اختلاف کردن هم یکی از این دشمنی‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه امروز سررشته این دشمنی‌ها به دست آمریکا و صهیونیسم است، تصریح کرد: رژیم خبیث صهیونیستی و غاصب سرزمین فلسطین و پشت سرش حکومت ظالم و مستکبر آمریکا در حال مبارزه با اسلام هستند.

سرپرست حجاج ایرانی از «زمینه های تاریخی، مسائل جمعیت شناختی، انقلاب اسلامی در ایران، بیداری اسلامی و احیای معنویت» به عنوان عوامل تاثیرگذار در اسلام ستیزی نام برد و گفت: رشد فزاینده جمعیت مسلمانان در جوامع غربی باعث هراس آنها شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از بیست میلیون نفر مسلمان در اروپا زندگی می‌کنند که بر اساس برآورد در ۳۰ سال آینده این رقم می‌تواند حداقل دو برابر شود. صرف احتمال ظهور و قدرت یابی این اقلیت رو به رشد در سیستم‌های غربی با عکس العمل در گروه‌های اکثریت روبرو می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنانش به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای فرمودند: امام خمینی (ره) سه تحول بزرگ در سطح داخل، منطقه و جهان پدید آوردند: انقلاب اسلامی در داخل، جریان بیداری اسلامی در منطقه و زنده کردن فضای معنویت در دنیا.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا