سیاسی

سرمایه‌گذاری ایرانیان در امارات بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است

سرمایه‌گذاری ایرانیان در امارات بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پیرهادی، با اشاره به اقبال ایرانیان از گردشگری و سرمایه‌گذاری در امارات گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌گذاری قابل توجهی در امارات انجام داده‌اند، سرمایه‌ای که با تقویت روابط تهران و ابوظبی می‌تواند در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور بکار گرفته شود.

پیرهادی افزود: بر اساس بر آورده‌ای انجام شده، ایرانیان مقیم امارات بیش از ۵ هزار شرکت در این کشور ثبت کرده‌اند و حجم واقعی دارایی‌هایشان در امارات طی چند دهه سرمایه گذاری از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ البته در برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای اعداد بسیار بزرگ‌تری در این باره اعلام می‌شود که اغراق شده‌اند و واقعی نیستند.

عضو هیأت پارلمانی مجلس در سفر به امارات، با بیان اینکه روند بازسازی و ترمیم رابطه تهران-ابوظبی در دو سال اخیر بویژه پس از بازگشت سفیر امارات به ایران شدت بیشتری یافته است، گفت: تقویت دیپلماسی منطقه‌ای از جمله اهداف راهبردی حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر همین اساس نیز تلاش مجلس در حوزه دیپلماسی پارلمانی فراهم آوردن زمینه‌های مختلف برای توسعه روابط با کشورهای منطقه است.

اهمیت سفر قالیباف به ابوظبی در دیپلماسی منطقه‌ای

پیرهادی با اشاره به اینکه آخرین سفر در سطح رؤسای قوا به امارات متحده عربی حدود ۱۶ سال پیش انجام شده است، ادامه داد: سفر هیأت پارلمانی و در رأس آن محمدباقر قالیباف به ابوظبی پس از سردی مراودت سال‌های اخیر، نقطه عطفی در سطح روابط دو کشور است و حضور هیأت پارلمانی و رئیس مجلس در امارات را می‌توان آغازگر دوران جدیدی در روابط تهران و ابوظبی به شمار آورد.

او افزود: امیدواریم تقویت روابط پارلمانی دوکشور منجر به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی دو طرف و همچنین ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس شود.

توسعه در داخل و تنش زدایی در خارج؛ دستور کار اماراتی‌ها

عضوهیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجموع سیاست‌هایی که امارات در توسعه اقتصادی در پیش گرفته بسیار موفق تر از سیاست‌هایی بوده که قاطبه کشورهای منطقه دنبال می‌کنند، گفت: اگرچه منابع مادی و معنوی که برای توسعه لازم است در امارات بسیار کم اثرتر از برخی رقبای منطقه ایش بوده ولی نوع مدیریت راهبردی که این کشور مبتنی بر توسعه در داخل و تنش زدایی در خارج در دستور کار قرار داده بسیار اثرگذارتر بوده است.

پیرهادی معتقد است که امارات به رغم اینکه تنش‌هایی را با برخی بازیگران منطقه دارند اما با اتخاذ رویکردهایی مانع از این شده که این تنش‌ها وارد حوزه اقتصادی شود و منافعش را به خطر بیاندازد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، در سه دهه گذشته امارات با رشد کم نظیر اقتصادی در زمره کشورهایی قرار گرفته که بالاترین سطح درآمد سالانه را دارند و به تدریج با این درآمدهای سالانه خود را در بالاترین سطح رفاهی قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه وتقویت روابط اقتصادی-سیاسی تهران و ابوظبی گفت: رویکرد امارات در تنش زدایی از حوزه اقتصادی و حفظ منافع اقتصادی در قبال تنش‌های سیاسی، رویکردی موفق وکارآمدست که الگو برداری از آن می‌تواند توسعه و شکوفایی اقتصاد ایران را به دنبال داشته باشد.

امارات جز ۳ شریک تجاری اول ایران است

پیرهادی با اشاره به اینکه منطقه خلیج فارس از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار است، توسعه همه جانبه و همکاری‌های اقتصادی را از ضروریات این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: امارات جز ۳ شریک تجاری اول ایران است و سفر هیأت پارلمانی ایران به امارات فرصت مناسبی را برای ارزیابی توافقات گذشته وگام برداشتن به سمت توافقات پیش رو فراهم آورده که امیدواریم سبب توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بیش از پیش دو کشور شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا