سیاسی

آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد

آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان و بلاول بوتو زرداری وزرای امورخارجه جمهوری‌اسلامی‌ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز ضمن محکوم ساختن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و اخیراً در دانمارک، تاکید کردند آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد و این دست از اقدامات با منزلت انسانی و حقوق بشر در تضاد هستند.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به موضوع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک تاکید کرد: این اقدامات موجب جریحه‌دار شدن احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفتگوی اخیر خود با دبیرکل سازمان‌همکاری‌اسلامی که طی آن پیشنهاد تشکیل نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی مطرح شده است، ضرورت ارسال پیامی قوی از سوی کشورهای اسلامی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به حضور خود در جلسه شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل که متعاقب آن قطعنامه‌ای در این زمینه صادر شد، موافقت خود با پیشنهاد وزیر امورخارجه کشورمان برای انجام هرگونه همکاری را اعلام و تاکید کرد به منظور مبارزه با این دست از اقدامات لازم است کشورهای اسلامی جرم‌انگاری و وضع قوانینی در این خصوص را در دستور کار قرار دهند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا