سیاسی

ابلاغ اعتراض کشورمان به سفیر دولت کویت درباره میدان آرش

ابلاغ اعتراض کشورمان به سفیر دولت کویت درباره میدان آرش



به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال رویکرد دولت کویت در هفته‌های اخیر جهت طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه در دیدار با بدر المنیخ، سفیر دولت کویت در تهران در روز پنجشنبه مورخ ٣ اسفند ماه ۱۴۰۲ مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را نسبت به این رویکرد به وی ابلاغ نمود.

در این ملاقات مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به سوابق مذاکراتی بین دو کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق در خصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است.

علی بک افزود: بدون شک طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ گونه حقی برای طرف بیان کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد.

دستیار وزیر امور خارجه همچنین بر آمادگی کشورمان برای انجام دور جدید گفتگوها با دولت کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تاکید کرد.

بدر المنیخ سفیر دولت کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور و تصمیم دولت کویت برای گسترش روابط بین دو کشور تاکید نمود مراتب مورد نظر را در اولین فرصت به مراجع ذی ربط دولت کویت منتقل خواهد کرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا