استان ها

استاندار آذربایجان غربی وارد ترکیه شد

استاندار آذربایجان غربی وارد ترکیه شد



به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی عصر یکشنبه با هدف شرکت در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه با استقبال استاندار استان وان ترکیه وارد این کشور شدند.

استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به ترکیه با بیان اینکه هیئت اقتصادی ایران متشکل از مدیران دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است گفت: تعامل و هم افزایی دو طرف و توسعه روابط همه جانبه در بخش‌های اقتصادی تجاری اجتماعی فرهنگی و ورزشی مهمترین اهداف این نشست است.

محمدصادق معتمدیان افزود: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوب دو طرف و وجود ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک آذربایجان غربی با ۴ استان اغدیر آغری حکاری و وان ترکیه شاهد توسعه روابط و تعاملات بیشتر ایران‌وترکیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادهای خوبی برای طرح در این نشست جمع بندی شده: پیشنهادهای هم در این اجلاس برای طرح در سطوح بالاتر در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ارائه خواهد شد تا شاهد افزایش روابط اقتصادی، توسعه مرزهای جدید و تسهیل و روان سازی فرایندهای گمرکی و تجاری باشیم.

استاندار آذربایجان غربی از هدف گذاری افزایش حجم مبادلات تجاری دوکشور تا ۳۰ میلیارد دلار در سال خبر داد و تصریح کرد: آذربایجان غربی با توجه به داشتن پایانه‌های فعال بازرگان سرو و رازی با ترکیه، وجود مسیر ریلی و زمینی ومرزهای مشترک می‌تواند نقش آفرینی بیشتری در همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه داشته باشد.

استاندار وان ترکیه هم هدف از این نشست را توسعه همکاری‌های استانی دو کشور در مرزهای شرقی ترکیه و غربی ایران در حوزه‌های اقصادی تجاری سیاسی و اجتماعی دانست وگفت: افتخار بزرگی برای ما است که میزبان هیئت اقتصادی از استان آذربایجان غربی دوست وهمسایه قدیمی خودمان خواهیم بود.

اوزان بالچی افزود در این نشست مسائل تخصصی استان‌های مرزی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا با ترسیم نقشه‌های جدیدی شاهد توسعه همکاری‌های اقتصادی بیشتری باشیم.

ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه سوم وچهارم مهرماه در شهر وان ترکیه برگزار خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا