اجتماعی

استان تهران آب، هوا و پول ندارد

استان تهران آب، هوا و پول ندارد



به گزارش خبرنگار مهر، جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در طول دهه‌های اخیر رویکردهای جدیدی را در حوزه مدیریت شهری مطرح شده مانند بحث هوش مصنوعی که جدی تر شده است.

وی ادامه داد: طراحی مدل‌های شهری بر اساس عدالت اجتماعی و بحث حکمروایی خوب شهری و شهر پایدار خلاق دوستدار محیط زیست شهر سبز نوآور، برنامه‌ریزی‌های محله محور و اجتماع محور ظهور فناوری‌های برق‌آسا در شهر در حال مطرح شدن است و اساتید روی این مسائل فعالیت می‌کنند.

وی افزود: علی رغم همه اینها چرا هیچکدام از این اقدامات نتوانسته شهرهای واقعی را محقق کند، چرا حس آرامش و آسایش را در شهرها نمی‌بینید، چرا علی رغم زیرگذر و مترو و… باز ترافیک شهرها خوب نشده.

وی ادامه داد: متأسفانه سالهاست چشم بسته وارد کننده علم شدیم یک زمانی اینگونه نبود در صرف وارد کردن دانش دیگران و عدم توجه به دانش بومی باید یک بازنگری صورت بگیرد

جمالی نژاد بیان داشت: یک مدیریت جامع‌نگر نیاز است که بتوانیم با یک دید همه جانبه به مسائل بپردازیم و پژوهش‌های ما باید عملیاتی و اجرایی باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به چین با توجه به تغییرات آلودگی هوا گفتند ما هم می‌توانیم با استفاده از تجربیات دیگران تغییراتی در کشور ایجاد کنیم.

علیرضا رهایی دبیر علمی جشنواره گفت: بیش از ۶۰ اساتید از دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند فعالیت این جشنواره در ۱۵ زمینه تخصصی مانند معماری و شهرسازی، خدمات شهری، محیط زیست، اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی، زیرساخت و مباحث عمرانی، مدیریت بحران و پدافند، حکمرانی و سیاست گذاری بر اساس اطلاع رسانی جامع آغاز شد و محور ویژه جشنواره عدالت شهری و روستایی است.

رهایی ادامه داد: ۲۵۷۴ اثر به دفتر جشنواره واصل شد برای هر زمینه یک تیم داوری مشخص شد و ۱۴۵۳ مقاله ۲۶۴ کتاب ۲۳۳ پایان نامه ۲۷۱ ایده خلاقانه به دبیرخانه واصل شد.

وی افزود: داوری‌ها گسترده بود، ۵ طرح برتر ۱۲ طرح برگزیده و ۲۱ طرح شایسته تقدیر معرفی شدند و ۱۵ نشست تخصصی و یک نشست ویژه با مشارکت حاضرین برگزار شد و نتایج خوبی داشت.

رهایی گفت: قصد داریم در در مرکز مطالعات بستر شناسایی شبکه متخصصان طرح‌های منتخب که مفید و مؤثر است فراهم شود و گره‌ی از گره‌های شهر تهران باز کند.

فروزنده معاون اقتصادی شهردار تهران گفت: شهرداری تهران هدف اصلی را بر مبنای مشارکت مردم گذاشته است

وی افزود: این حرکت پژوهشی هم که بیش از سه هزار آثار داریم یعنی نخبگان به مسائل شهرداری علاقه‌مندند

فروزنده بیان داشت: شورای شهر برنامه چهارم را تصویب کردند و بر اساس این سند شهرداری پروژه‌ها را مشخص کرده است و هر زیر پروژه‌ای در راستای راهبردهای برنامه است.

معاون اقتصادی شهردار تهران گفت: اینکه دغدغه بین عملکرد و استراتژی وجود دارد یک مسئله جدی است.

وی در پایان گفت: خدمت به مردم انجام مأموریت ماست ما باید بتوانیم روز به روز ارتباط خود را با نخبگان بیشتر کنیم.

چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد ما اگر بخواهیم واقعاً شهرها آباد شوند باید روستاها را آباد کنیم و روستا زمانی آباد می‌شود که درآمد داشته باشد.

وی افزود: پژوهش مظلوم است همه اسمش را می‌بریم اما در عمل کاری به آن نداریم، بودجه برایش می‌گذاریم اما کمتر به آن می‌پردازیم.

چمران ادامه داد: مسائل شهر تهران مسائل عمده ایست که در شهرهای دیگر هم خودش را نشان می‌دهد، استان تهران دچار مشکل است. آب ندارد هوا ندارد پول هم ندارد

وی گفت: با توجه به اینکه استان تهران بیشترین درآمد را دارد اما کمترین بودجه را می‌گیرد در صورتیکه ۱۶ میلیون جمعیت دارد.

چمران افزود: طرح جامع تهران منعطف است و پیشنهادات مردم برای اصلاح طرح جامع در طرح جامع پیش‌بینی شده است.

چمران با اشاره به توانمندی روستاییان گفت: خیلی از ساماندهی به ضرر روستا تمام می‌شود اگر به روستا توان بدهیم ابیانه را می‌سازد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا