استان ها

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در اولویت نیست

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در اولویت نیست



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه نشست با فعالان بخش تولید در اردبیل، اظهار کرد: ناقص اجرا شدن رتبه‌بندی و یا کمبود نیروی انسانی نمی‌تواند عاملی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشد بلکه این وزارتخانه تلاش می‌کند تا با راهکارهای مناسب موانع را برطرف کند.

وی تصریح کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش قطعی نیست و همچنان صحرایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بعید است در این شرایط استیضاح جدی وزیر آموزش و پرورش را در مجلس یازدهم شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد اجرایی نشدن قانون رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل و جامع گفت: این موضوع را تأیید می‌کنیم و از وزیر خواسته‌ایم تا هر چه سریع‌تر قانون مصوب مجلس در رتبه‌بندی را اجرایی کرده و رضایت معلمان را فراهم کند.

حجت‌الاسلام موسوی در مورد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش افزود: این کمبود هم صحت دارد ولی در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم تا دولت سالانه ۲۵ هزار معلم را استخدام و یا تربیت کرده و جذب آموزش و پرورش کند.

صادرات سیب‌زمینی اردبیل از هفته آینده

نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از هفته آینده صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل آغاز خواهد شد.

وی به تولید محصولات استراتژیک به ویژه سیب‌زمینی در مرکز استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۸۵۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی در کشت اردبیل استحصال می‌شود که تنها ۲۵۰ هزار تن آن نیاز استان بوده و مابقی باید صادر شود.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی قول مساعد دادند تا در هفته آینده صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل انجام و دغدغه کشاورزان برطرف شود.

وی بیان کرد: نباید کشاورزان در این اوضاع ناامید شده و یا از بابت انبار کردن محصول خود متضرر باشند بلکه بهتر است با رفع موانع و به صورت قانونی صادرات به شکل مطلوب به انجام برسد.

برنامه هفتم توسعه هفته آینده تصویب می‌شود

نماینده مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه هفتم توسعه یکشنبه هفته آینده به تصویب مجلس می‌رسد تا برای تأیید نهایی به شورای نگهبان برود.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن قوانین حمایتی مصوب بر جامعه ایثارگران نیز استمرار می‌یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کردیم تا همچون برنامه ششم توسعه حمایت لازم از ایثارگران و فرزندان آنها در بخش‌های مختلف به انجام رسیده و استخدام ایثارگران را با کمترین موانع شاهد باشیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا