سیاسی

اشتغال روستایی اولویت استان سمنان/ نرخ بیکاری به زیر ۶ درصد رسید

اشتغال روستایی اولویت استان سمنان/ نرخ بیکاری به زیر ۶ درصد رسید



سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه باید در راستای حفظ بنیان خانواده تلاش‌های اساسی صورت گیرد، بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز در تمام استان سمنان باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و…. به آن بپردازیم مقوله طلاق است.

وی با بیان اینکه چند عامل سبب می‌شود که طلاق در خانواده‌ها کاهش یابد که نخستین آنها مقوله اشتغال است، افزود: اشتغال به خصوص در حوزه روستایی و توجه به تولید ثروت و پول در سطح روستاها از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه و تاکید کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ به ویژه نقاط روستایی و اشتغال روستایی در زمره اقدامات دولت بوده است، ابراز کرد: ما در استان سمنان حتی بیش از سقف تعهد توانستیم تسهیلات را پرداخت و کاهش نرخ بیکاری به کمتر از شش درصد را بعد از ۱۸ سال رقم بزنیم.

هاشمی همچنین ورود سارقان غیربومی و عدم ساماندهی معتادان متجاهر را در افزایش بزهکاری اجتماعی مؤثر دانست و گفت: در مرکز استان جمع آوری معتادان متجاهر خوشبختانه رقم خورده و در بقیه نقاط استان نیز این امر، حتماً مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در شرق استان سمنان نیز پیگر هستیم تا مقوله جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر صورت گیرد، ابراز داشت: قطعاً این موضوعات در کاهش آمار سرقت مؤثر خواهد بود.

استاندار سمنان همچنین به موضوع بهای اجاره خانه نیز پرداخت و تاکید کرد: در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، نظارت بر بازار و املاک تشدید شد و با اقدامات صورت گرفته ۳۰ بنگاه املاک غیرمجاز پلمپ شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا