ورزشی

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره محمد محبی

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره محمد محبی


به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه استقلال، احسان حیدری شهباز معاون حقوقی باشگاه گفت: در خصوص قرارداد آقای محمد محبی بازیکن ارزنده این باشگاه، اقدامات بعمل آمده توسط باشگاه و شخص آقای کریمی سرپرست محترم مدیرعاملی باشگاه جهت تنویر افکار هواداران عزیز به استحضار می‌رساند:

۱- قرارداد قرضی آقای محمد محبی بند خرید دائمی با مبلغ ۶۰۰.۰۰۰ یورو قید شده است که باشگاه می‌توانست تا تاریخ ۳۱ ماه می سال ۲۰۲۳ (۱۰ خرداد) به صورت کتبی به باشگاه سانتا کلارا بابت فعال کردن این بند، قرارداد بازیکن را دائمی کند.

۲- آقای کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه، در تاریخ ۹ خردادماه با ارسال نامه رسمی به باشگاه سانتا کلارا، اعلام کرد که باشگاه استقلال قصد فعال کردن بند خرید دائمی بازیکن را دارد و از باشگاه سانتا کلارا درخواست کرد شماره حساب و شرایط پرداخت مبلغ را به باشگاه استقلال اعلام کنند.

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره محمد محبی

۳- باشگاه سانتا کلارا در ایمیلی در همان روز به باشگاه پاسخ داد که به دلیل عدم پرداخت کامل مبلغ انتقال قرضی (مبلغ ۱۴۰.۰۰۰ یورو که در بانک واسط به دلیل تحریم‌های ظالمانه بلوکه شده است)، قرارداد انتقال قرضی آقای محبی فسخ شده است. بنابراین بند خرید دائمی بازیکن با مبلغ ۶۰۰.۰۰۰ یورو دیگر برای باشگاه استقلال معتبر نیست و بازیکن باید به باشگاه سانتا کلارا برگردد. (البته ادعای باشگاه سانتا کلارا، برخلاف رأی فیفا که فسخ قرارداد را قبول نکرده است، می‌باشد)

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره محمد محبی

۴- در تاریخ ۶ تیرماه آقای کریمی در نامه‌ای رسمی به باشگاه سانتا کلارا اعلام کردند که مسائل عنوان شده، مربوط به دوره مدیریت ایشان نیست و مدیریت باشگاه استقلال تغییر کرده است و با وجود اینکه هنوز مبلغ بلوکه شده قبلی به حساب باشگاه بازنگشته، بر اساس حسن نیت، باشگاه استقلال آماده پرداخت مجدد ۱۴۰.۰۰۰ یوروی باقیمانده به حساب باشگاه سانتا کلارا است و درخواست کرد باشگاه سانتا کلارا اطلاعات حساب بانکی خود را جهت پرداخت این مبلغ به باشگاه استقلال اعلام کند. همچنین به باشگاه سانتا کلارا اعلام شد بر اساس رأی فیفا، قرارداد قرضی انتقال آقای محبی به استقلال، فسخ نشده است و علیرغم پیگیری پرونده‌ای که در همین خصوص در دادگاه عالی ورزش (CAS) در جریان است، باشگاه استقلال همچنان حق استفاده از بند خرید دائمی بازیکن را بر اساس قرارداد برای خود محفوظ می‌دارد. با تمام این جوانب، باز هم بر اساس حسن نیت، آماده مذاکره با آن باشگاه برای انتقال آقای محبی به باشگاه استقلال می‌باشد.

۵- با توجه به عدم ارسال جواب، باشگاه استقلال در ایمیل دیگری در روز بعد به عنوان یادآوری اعلام کرد که منتظر پاسخ باشگاه سانتا کلارا است.

۶- در تاریخ ۸ تیرماه، جناب آقای کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه، در نامه‌ای نماینده رسمی خود را جهت مذاکره حضوری در پرتغال به باشگاه سانتا کلارا معرفی کرد و ایشان جهت مذاکره حضوری در باشگاه سانتا کلارا پرتغال حاضر شدند.

۷- در پی مذاکره نماینده سرپرست مدیرعاملی باشگاه با تیم پرتغالی، اعلام شد که به دلیل ارسال فیش پرداختی جعلی (که در دوران مدیران قبلی رخ داده) و نیز عدم پرداخت مبلغ کامل انتقال قرضی (باز هم در دوره مدیران قبلی)، حاضر به مذاکره با باشگاه استقلال نیستند و با باشگاه‌های دیگری بابت انتقال آقای محمد محبی مذاکرات داشته اند.

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره محمد محبی

همانطور که در بالا ذکر شد، باشگاه استقلال و در رأس آن جناب آقای کریمی سرپرست محترم مدیرعاملی باشگاه، تلاش بسیار زیادی برای انجام این انتقال داشته اند و تمام سعی خود را جهت به خدمت گرفتن آقای محمد محبی انجام داده اند. بنابراین بد عهدی و بد رفتاری‌هایی که در گذشته در خصوص قرارداد آقای محبی صورت گرفته، باعث شده است که تلاش‌های فراوان سرپرست محترم مدیرعاملی باشگاه بی نتیجه مانده باشد.

در نتیجه، با توجه به مسائل مطرح شده، تنها شخصی که می‌تواند به ماندن محبی در تیم استقلال کمک کند، خود آقای محبی است. امیدواریم ایشان نیز در راستای این امر و رضایت مدیران باشگاه سانتا کلارا، اقدامات مثبت خود را ادامه دهند. زیرا زمانی که باشگاه ایشان رضایت نمی‌دهد، بازیکن می‌تواند اعلام کند که من در سانتا کلارا می‌مانم یا فقط و فقط به باشگاه استقلال می‌روم، و باشگاه سانتا کلارا نمی‌تواند بازیکن را بدون رضایت ایشان به باشگاه دیگری بفرستد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا