اقتصادی

اقتصاد ایران گام به گام پیشرفت می‌کند

اقتصاد ایران گام به گام پیشرفت می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفری یک روزه به کشور امارات در نشست وزرای اقتصادی هشتمین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در ابوظبی حضور پیدا کرد.

این مجمع امسال بر «سرمایه گذاری در توسعه پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت‌های بهداشتی و چالش‌ها و راه حل‌های زنجیره‌های تأمین جهانی را دنبال می‌کند.

وزیر اقتصاد کشورمان امروز (چهارشنبه) در نشست وزرای اقتصاد، سرمایه گذاری و صنعت کشور و قاره‌های مختلف، تاکید کرد: اقتصاد ایران گام به گام پیشرفت می‌کند و توجه جدی به موضوعات مورد تاکید این مجمع دارد.

وی افزود: با توجه به فشارها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال می‌شود، اجرای تعهداتی که در حوزه تغییرات آب و هوایی و حوزه‌های مختلف دیگر برای کشورهای مختلف تعیین می‌شود، درباره ایران با وجود فشار تحریم‌ها دشوار است و کشورهایی که تحریم اعمال می‌کنند، باید در این حوزه بدانند این تحریم‌های ظالمانه سبب کاهش نقش جدی کشورها می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در برنامه هفتم و برنامه‌های دیگر تقنینی و اجرایی همچنان تاکید بر حفظ محیط زیست و توجه ویژه به تغییرات آب و هوایی و سرمایه‌گذاری با انرژی‌های پاک داریم و در آن حوزه تلاش جدی خود را انجام می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، هشتمین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) امروز در ابوظبی با شرکت بیش از ۷۰۰۰ سهامدار سرمایه گذاری از ۱۶۰ کشور آغاز شد. این مجمع گروهی برجسته از رهبران، سران کشورها، تصمیم گیرندگان، رهبران تجاری، مدیران ارشد شرکت‌های چند ملیتی و نمایندگان جامعه جهانی از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد.

از زمان آغاز به کار، آنکتاد به یک پلت فرم جهانی پیشرو تبدیل شده است که سهامداران کلیدی را برای شکل دادن به سیاست‌ها و استراتژی‌ها برای رسیدگی به چالش‌های سرمایه گذاری و توسعه در سراسر جهان گرد هم می‌آورد.

اجلاس یاد شده امسال بر «سرمایه گذاری در توسعه پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت‌های بهداشتی و چالش‌ها و راه حل‌های زنجیره‌های تأمین جهانی را دنبال می‌کند.

علاوه بر محتوای فنی، این اجلاس حاوی جلسات و کنفرانس‌های اختصاصی، جلسات گفت‌وگو و سمینارها، و مجموعه‌ای از کنفرانس‌های تخصصی با موضوعاتی مانند انرژی پایدار و توسعه کارآفرینی است.

ارائه ابتکارات استراتژیک متمرکز بر سیاست‌های تجاری و سرمایه گذاری، اقدامات آب و هوایی و ابزارهای مالی نوآورانه با هدف قرار دادن دارایی‌های سوخت فسیلی در دستور کار نشست ابوظبی است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD: United Nations Conference on Trade and Development) که به اختصار آنکتاد نامیده می‌شود در سال ۱۹۶۴ میلادی با هدف یک‌پارچگی کشورهای درحال توسعه با اقتصاد جهانی یک رکن فرعی UN است و بر مبنای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا شده‌است.

وزیر اقتصاد کشورمان در حاشیه این اجلاس، دیداری دو جانبه با وزیر دارایی ازبکستان داشت که چند محور در حوزه کریدور، موضوعات مربوط به حمل و نقل هوایی و رفع مشکل شرکت‌هایی سرمایه گذار دو کشور در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت. دعوت ویژه وزیر دارایی ازبکستان از وزیر اقتصاد ایران برای اجلاس آتی اکو نیز در این دیدار صورت گرفت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا