سیاسی

انقلاب اسلامی از جلوه های عاشورای حسینی است

انقلاب اسلامی از جلوه های عاشورای حسینی است



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم درمیان اظهار کرد: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و ظلم ظالمان و ستمگران است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صفحه نورانی عاشورا صفحه شجاعت، وفا توکل و ایمان و صبر و استقامت در راه خداوند و ایثار است، یادآور شد: عاشورا در واقع تابلویی در روبروی انسانیت است.

رئیسی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) تابلویی زیبا در پیش روی انسانیت برای همه عصرها و نسل‌ها است.

وی با بیان اینکه در این تابلوی زیبا همه مظاهر زیبای انسانی قابل دیدن است، گفت: عاشورا تابلوی از خودگذشتگی، از فرزند گذشتن و با دشمن اتمام حجت کردن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تابلوی عاشورا، تابلوی توکل، رضا و تسلیم در مقابل خداوند است، افزود: زیباترین جلوه‌های یک انسان عارف و سالک را می‌توان در تابلوی عاشورا دید.

رئیسی بیان داشت: این صحنه زیبای زمان ساز و تاریخ ساز عاشورا است و تا زمین، زمین بوده و زمان، زمان بوده ماندگار است.

وی ادامه داد: اربعین نماد و نمودی بوده که همواره بشریت بداند آنچه باید در شناخت راه حق از باطل داشته باشد.

رئیس جمهور به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اصلاح در امت اسلام، اجرای امر به معروف و نهی از منکرات و باقی ماندن دین پیامبر از جمله فلسفه این قیام بوده است.

وی عاشورا را رمز بقای دین دانست و گفت: اگر امروز به پیامبر و معاد اعتقاد داریم به برکت عاشورای حسین (ع) و به برکت خون شهدا است.

رئیسی با بیان اینکه جریان عاشورا جریانی ادامه دار در طول تاریخ است، افزود: انسان‌هایی که از ظلم به ستوه آمده و آزادی خواهی را می‌خواهند باید بتوانند از عاشورا تاسی گرفته و از آن درس بگیرند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما از جلوه‌های عاشورای حسینی است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز ما را گرد هم جمع کرده، اعتقاد به خدا، قرآن و رسالت ختمیه است، گفت: امام حسین (ع) مظهر وحدت و انسجام است.

رئیسی بیان کرد: کسی نیست که دل در گرو دین داشته باشد و به امام حسین (ع) عشق نورزد چراکه نقطه مشترک همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است.

راهپیمایی اربعین جلوه اتحاد مقاومت اسلامی

رئیسی با اشاره به اربعین حسینی و پیاده روی اربعین در کربلا بیان کرد: گویش‌های مختلف در یک راهپیمایی عظیم که جلوه اتحاد مقاومت اسلامی است، به نام حسین ابن علی گرد هم آمده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور امت اسلامی در اربعین که دارای زبان‌ها، اقلیم‌ها و گویش‌های مختلف اسلامی هستند، جلوه اتحاد اسلامی است، افزود: اجتماع اربعین جلوه‌ای است که نوید ظهور ولی عصر (عج) و تمدن را نوید می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه حضور جوانان در این اجتماع بزرگ تمدن اسلامی را نوید می‌دهد، اظهار کرد: اربعین غایت و نهایت در شکل‌گیری تمدن اسلامی و ریشه ما بوده و در آن مدنیتی به نام دین رقم می‌خورد.

رئیس جمهور بیان کرد: اجتماع مردم در راهپیمایی‌ها و حضور میلیونی در کربلای معلی، تجدید پیمان با آرمان‌های بزرگ مبارزه با ظلم و ستم و عدالت خواهی در عالم است.

وی با بیان اینکه امروز مفتخریم کشور ما کشور حسین ابن علی است، افزود: بنا به تعبیر شهید قاسم سلیمانی ما ملت امام حسین (ع) هستیم که این افتخار بزرگی است.

رئیسی با بیان اینکه امنیت کشور بزرگترین نعمت بوده که به برکت خون شهدا و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب ایجاد شده است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌ها اعم از قدس و ۲۲ بهمن قدرتی خلق کرده که دشمن نمی‌تواند متعرض این مرز و بوم و آب و خاک شود.

پیشرفت‌های ایران موجب شگفتی دیگر کشورها شده است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان افزود: مهم این است که همواره در لشکر حسین ابن علی تعریف شویم و در مقابل یزیدیان بایستیم.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های ایران طی دوران انقلاب بیان کرد: خوشبختانه علی رغم تحریم‌های دشمن، کارهای بسیاری انجام شده و نقاطی مانند درمیان و خراسان جنوبی با گذشته قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه بنا به تکلیف رهبری باید در دل‌ها ایمان و امید را تقویت کنیم، گفت: ملت ایران هنرش آن است که از تحریم‌ها و تهدیدها فرصت‌ها می‌سازد و پیشرفت علم و فناوری در ایران موجب شگفتی دیگر کشورها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنا به گفته رهبری به هیچ عنوان نباید خسته، نا امید و متوقف شد، گفت: باید با دلی امیدوار، اعتقاد به حضرت حق و نگاه به شهدا و آرمان‌های بلند شهدا، روز به روز به جلو حرکت کرد.

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در روستاها بیان کرد: برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا آخر دولت برنامه‌ریزی شده که تاکنون به سه هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شده و کار با قوت ادامه دارد.

رئیسی با بیان اینکه در راستای گاز رسانی اقدامات خوبی انجام شده و حتی روستاهای کم جمعیت از این نعمت برخوردار هستند، افزود: در شهرستان درمیان برای ساخت دو هزار مسکن برای جوانان و افراد فاقد مسکن اقدام شده و بنا به گزارش مسئولان استانی و شهرستانی کار با قوت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از امکانات موجود در شهرستان در راستای اشتغالزایی اقدام شود، گفت: تجهیزات کامل برای کارخانه قند توسط استانداری و فرمانداری انجام شده و اکنون نوبت تولید است.

رئیسی با اشاره به مشکل کم آبی برای برداشت چغندر قند، گفت: باید شکر مورد نیاز تأمین شود که بعد از این جلسه از استانداری می‌خواهم این کارخانه با توجه به امکانات برای ایجاد اشتغال و تولید راه اندازی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگ وحدت و انسجام این شهرستان است، گفت: از شهروندان این دیار خواستارم اجازه ندهید افراد نفوذی در صفوف متحد شما وارد شوند و قطعاً شعارهایی فریبکارانه، برخی افراد شما را فریب نداده و نخواهد داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا