ورزشی

انگلیس به تکواندوکاران روادید نداد/ کاهش شانس کسب سهمیه المپیک

انگلیس به تکواندوکاران روادید نداد/ کاهش شانس کسب سهمیه المپیک



به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۳ طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آذرماه به میزبانی انگلستان در شهر منچستر برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات به دلیل آنکه آخرین مرحله از رقابت‌های کسب امتیاز ورودی المپیک از طریق سیستم رنکینگ است، برای همه مدعیان حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از کشورهای مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

در این میان شرکت در این دوره از مسابقات برای نمایندگان کشورمان از جمله مهران برخورداری، مهدی حاج موسایی و ابوالفضل زندی با توجه به فاصله امتیازی اندک با نفرات برتر رنکینگ از اهمیت حیاتی برخوردار بود که متأسفانه به دلیل صادر نشدن روادید انگلستان، تکواندوکاران ایران حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند.

شایان ذکر است به دلیل آنکه انگلستان در ایران بخش کنسولی جهت صدور روادید ندارد، می‌بایست جهت طی مراحل اخذ روادید از طریق کشور ثالث اقدام کرد. به همین منظور فدراسیون تکواندو از دو ماه قبل برای اخذ روادید اقدام و به عنوان اولین کشور حاضر در مسابقات گرندپری و پیش از باز شدن سایت ثبت نام، دعوت نامه رسمی مسابقات را دریافت و امور مربوط به اخذ روادید را از طریق سفارت انگلستان در کشور ترکیه و شهر آنکارا آغاز کرد.

نفرات اعزامی به این مسابقات در زمان مقرر در سفارت انگلستان در آنکارا حاضر شده و مدارک خود را تحویل دادند. در شرایطی که رئیس و دبیرکل فدراسیون به صورت مستمر با مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو در ارتباط بوده، نامه نگاری متعدد صورت گرفته و هادی ساعی در جریان رقابت‌های گرندپری پاریس با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تکواندو انگلستان مذاکره مستقیم داشت و در حاشیه مسابقات جام جهانی در کره جنوبی پیگیری‌های لازم را از مسئولان WT انجام داده، متأسفانه همانند سال گذشته سفارت کشور فوق در آنکارا از صدور روادید برای تکواندوکاران کشورمان خودداری کرد.

با توجه به اینکه جلسه فنی تیم‌ها عصر امروز برگزار شد و وزنکشی اوزان ۵۸- ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان، ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم زنان فردا جمعه برگزار خواهد شد، حتی در صورت صدور روادید، تکواندوکاران ایران به این مسابقات نخواهند رسید، چرا که نماینده فدراسیون می‌بایست ابتدا برای دریافت گذرنامه‌ها به آنکارا رفته و پس از بازگشت به تهران، ملی پوشان راهی انگلستان شود.

نکته حائز اهمیت اینکه روادید اعضای تیم ملی پاراتکواندو که شرایط کاملاً مشابه‌ای داشتند صادر شده، اما متأسفانه برای تکواندوکاران کشورمان این کار صورت نگرفت و پیگیری‌هایی که تا ساعاتی قبل (پنجشنبه ۹ آذرماه) صورت گرفت به نتیجه نرسید تا در نهایت ملی پوشان تکواندو حضور در این مسابقات را از دست داده و در حالی که تکواندو ایران می‌توانست با حضور در این رقابت‌ها دو سهمیه با ارزش حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند، با غیبت در منچستر، شانس کسب سهمیه از طریق سیستم رنکینگ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

مسابقات گرنداسلم چین که در دو مرحله مقدماتی و نهایی طی دو هفته آینده در شهر ووشی برگزار خواهد شد، آخرین شانس تکواندو ایران برای کسب سهمیه از طریق سیستم رنکینگ است و فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا با تمام قوا در این رویداد مهم شرکت کرده و به هدف خود که همان کسب سهمیه المپیک است، دست پیدا کند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا